فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا:

سپاهیان در حساس ترین مقاطع، لباس سبز جهاد وشهادت بر تن می کنند

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا گفت:سپاهیان در حساس ترین مقاطع لباس سبز جهاد وشهادت بر تن می کنند.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۰۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

سرهنگ کیا عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا با بیان اینکه دوم اردیبهشت یادآور تدبیر حکیمانه حضرت امام (ره) در سال 58 است که سپاه پاسداران تاسیس شد، اظهار کرد: حضرت امام (ره) 70روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و زمانی که دستگاه های امنیتی و دفاعی باز مانده از دوران پهلوی مشکلات فراوانی برای انقلاب ایجاد می نمودند با تشکیل سپاه توسط تعدادی از جوانان پاک،که شور و شعف انقلاب در قلب و ذهن آنها موج می زد به پاکسازی و بازسازی کشور پرداخت. 

وی با بیان اینکه درآن زمان سازمان ها و نهادهایی  بودند که بعد از انقلاب تشکیل شدند ولی برای هیچ کدام چنین وظیفه ای تعریف نشد، افزود: دفاع از انقلاب و دست آورد های انقلاب در مقابل تهدیدات نرم ، یک رسالت الهی است ،که حضرت امام این وظیفه را برعهده سپاه نهادند. 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: سپاه در نخستین ماه های ولادت خود در یک جنگ نا برابر وسنگین بزرگترین و زیباترین تجلی مقاومت را نشان و به صحنه های بحران و تهدیدات داخلی پاسخ مناسب داد.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه سپاه، فرهنگ عاشورا ( فرهنگ ایثار و شهادت را) در تاریخ کشور با تقدیم شهدای زیادی نهادینه کرد، تصریح کرد: سپاه، سازمانی انقلابی ، منظم، تکیه بر نیروی انسانی مومن و متعهد و همیشه شاداب و دارای شور و نشاط و آماده برای مقابله باهرگونه تهدید است.

نقش مهم نیروی انسانی در رسالت پاسداری

وی با بیان اینکه نیروی انسانی نقش مهمی در رسالت پاسداری دارد خاطرنشان کرد: سپاه بعنوان یک تولید منبع قدرت ، با داشتن ایمان،تقوا،بصیرت ، شجاعت و روحیه ولایت مداری ، آگاهی سیاسی و بر خورداری از تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به انقلاب می تواند این رسالت را انجام دهد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا اظهار کرد: پاسداری از یک انقلاب توحیدی و دینی که دشمنان فراوانی دارد و همواره در معرض تهدیدات و آسیبهای مختلف است نیاز به ویژگی های منحصر به فردیست که پاسداران دارند.

سرهنگ عاشوری افزود: سپاهیان نشان داده اند در حساس ترین مقاطع تاریخ انقلاب ما ، لباس سبز جهاد وشهادت بر تن کردند و عاشقانه به تاسی از مولای خودشان امام حسین (ع) در همه صحنه ها حاضر شدند
.

وی گفت: در وجود پاسداران عناصری وجود دارد که به ذهن و دلهای پاک آنها اجازه می دهد تا به آسانی با نیازهای دفاع از انقلاب سازگاری پیدا کند به گونه ای که در زمان جنگ سخت با سازماندهی و آرایش مناسب جانانه در مقابل دشمن می ایستد.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا تصریح کرد: سپاه در جنگ نرم آرایش قدرت فرهنگی به خود می گیرد، در جنبه های اقتصادی و سازندگی تمام تلاش خود را صرف کار آمدسازی اقتصاد نظام می کند و کمک کار دولت می شود و  برای محرومیت زدایی تلاش می نماید.
سرهنگ عاشوری با اشاره به دیگر ویژگی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در شمال غرب و جنوب شرق کشور با اشرار و تروریستها مقابله می کند و در مرزهای کشور ما امنیت 360درجه ای ایجاد نموده و اجازه نمی دهد هیچ بیگانه ای به خاکمان نفوذ نماید.

وی گفت: سپاه برای حفظ و حراست از انقلاب ،راهبرد تدوین و  برنامی ریزی درست طراحی می کند و به موقع اقدام وعمل می نماید.
وی افزود: آن چیزی که باعث این برجستگی شده ویژگی های ایمانی پاسداران است واگر سپاه از معانی ومفاهیم ایمانی فاصله بگیرد به تدریج جوهره خود را از دست می دهد و به غیر خودش تبدیل می شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا گفت: قدرت و عظمت سپاه را نباید با sلاح وتجهیزات و ساختار ظاهری شناخت چرا که این عناصر روز به روز تغییر می کند.

ارسال نظرات