خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

راهیابی 22 هنر جو به مرحله نهایی مسابقات علمی-کاربردی

هنرجویان مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش استان با درخشش در مرحله اول مسابقات توانستند به مرحله نهایی مسابقات کشوری علمی-عملی و علمی-کاربردی راه یابند.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۷۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص برگزاری مسابقات فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار داشت: 187 از هنرجویان مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش استان در مرحله اول مسابقات کشوری علمی-عملی و علمی-کاربردی شرکت نمودند.

وی افزود: از این تعداد، 95 هنرجو در آزمون مسابقات علمی-عملی شاخه فنی و حرفه ای و 92 هنرجو در آزمون مسابقات علمی-کاربردی شاخه کاردانش شرکت نمودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در شاخه فنی و حرفه ای از تعداد 95 هنرجو، 9 نفر و در شاخه کاردانش از تعداد 92 هنرجو، 14 نفر از هنرجویان موفق شدند به مرحله نهایی مسابقات کشور راه یابند.

قاسمی تصریح کرد: در مرحله اول مسابقات کشوری 6000 نفر در سطح کشور با هم به رقابت پرداخته بودند که هنرجویان استان قزوین نیز در این مرحله خوش درخشیدند.

ایشان تأکید کرد: رشد 60 درصدی رتبه ها نسبت به سال گذشته، نشان از انگیزه بالای هنرستان های استان برای ارتقای جایگاه استان در کشور دارد و این نشانگر برنامه ریزی منسجم و مدون برای رشد علمی در هنرستان های استان می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: مطالعه دانش‌آموزان نباید تنها به کتب درسی خلاصه شود بلکه باید علاوه بر دروس مدرسه، مطالعه کتاب ‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری نیز مد نظر قرار گیرد، باید در زمینه افزایش اطلاعات علمی و کاربردی دانش آموزان تلاش شود.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های از قبیل اعتکاف علمی در ایام عید نوروز و نیز برگزاری همایش های علمی و تجلیل از نخبگان علمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان باهوش و خلاق مؤثر می باشد، ترویج و نهادینه کردن سازگاری دانش‌آموزان و رشد علمی آنها باید در اولویت برنامه‌ های معلمان و مربیان قرار گیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها