سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان خبر داد؛

برگزاري نخستين جشنواره سمنان، شهر نان

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت: نخستين جشنواره سمنان شهر نان به زودي برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۵۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاري بسيج در سمنان، آرزو گلكار در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام خبر برگزاري نخستين جشنواره سمنان،‌شهر نان اظهار داشت: اين جشنواره توسط بخش خصوصی و با حمایت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان در "خانه سمنان" برگزار می‌شود.

وي زمان برگزاري اين جشنواره را بيست و نهم ارديبهشت ماه اعلام كرد و گفت: از تمام علاقمندان و نانوایان سنتی و غیر سنتی که به صورت حرفه ای به این شغل اشتغال دارند دعوت می شود با پخت انواع نان هاي عصرانه، صبحانه ، فانتزی و نان‌های رایج سنتی  و . . . در این جشنواره شرکت كنند.

گلكار افزود: علاقمندان مي‌توانند تا پانزدهم ارديبهشت ماه، صبح‌ها از ساعت 8.30 تا 12.30 با تماس با شماره 33341650 (اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان) در اين جشنواره شركت كنند.

وي با بيان اينكه نام اين جشنواره از يكي از نام هاي منتسب به شهر سمنان برگرفته شده است، گفت: يكي از اسامي كه به سمنان منتسب مي‌كنند «سيم نان» است كه به تعبير عده اي به نان نقره اي معنا مي‌شود.

وي با بيان اينكه اين جشنواره براي نخستين بار و با شركت شهرستان‌هاي اطراف سمنان از جمله سرخه و مهديشهر برگزار مي‌شود، افزود: اين جشنواره در سالهاي آينده و در سطوح منطقه اي، ملي و بين المللي برگزار مي‌شود.

گلكار با اشاره به اينكه علاوه بر انواع نان‌هايي كه در وعده هاي مختلف پخته مي شود، «گولاچ»، «شيرمال» و «كماچ» از جمله نان‌هاي رايج منطقه سمنان هستند، گفت: اهميت نان‌هاي سمنان به حدي است كه گولاچ (تکنیک‌های پخت نان آئین برات شهرستان سمنان) و نان بقسمات سمنان در فهرست میراث معنوی كشور به ثبت رسيده است.

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره را معرفي انواع نان‌هاي ايراني و نان هايي كه در وعده هاي غذايي مختلف پخته مي شوند، عنوان كرد و افزود: نان يكي از مهم‌ترين وعده هاي غذايي مردم دنياست و برگزاري اين جشنواره مي تواند نقش موثري در معرفي هر چه بيشتر اين خوراك ارزشمند و حفظ و احياي روش هاي پخت آن داشته باشد.

تا كنون تکنیک‌های پخت نان آئین برات شهرستان سمنان، نان بقسمات سمنان و مهارت های پخت نان استان سمنان در فهرست ميراث معنوي كشور به ثبت رسيده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار