همایش ارتقاء سطح سلامت کارکنان نیروهای مسلح به همت بهداری سپاه ناحیه لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۱۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت، همایش ارتقاء سطح سلامت كاركنان رسمی و پایور سپاه و نیروی انتظامی در حسینیه سپاه ناحیه شهرستان لردگان برگزار و رئیس شبکه بهداشت این شهرستان به بیان مطالبی پیرامون پیشگیری از بیماری دیابت بعنوان شعار امسال هفته سلامت پرداخت.

مهندس جلیل در این همایش گفت: هرساله هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می گردد و باید از این فرصت برای تغییر سبک زندگی به سمت زندگی اسلامی و ایرانی و اصلاح رویکرد تغذیه آحاد جامعه استفاده بهینه کنیم.

رییس شبكه بهداشت شهرستان لردگان، افزود: به مرور زمان سبك زندگی ما تغییر كرده و كنترلی هم روی آن نبوده كه باعث شده رویكرد تغذیه ای ما به سمت غذاهای آماده، فست فودها و غذاهای فرآورده ای و پاستوریزه ای پیش برود.

وی افزود: تحرك ما كم شده و زندگی ما به سمت ماشینی شدن پیش رفته كه بمراتب بیماری هایی هم به وجود آورده است.


این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری هفته سلامت امسال تحت عنوان مبارزه با بیماری دیابت، اظهار كرد: علایم اولیه دیابت شناخته نمی شود، كه ممكن است فرد 10 سال بیمار باشد؛ اما اطلاع از بیماری خود نداشته باشد.

وی در پایان ضمن برشمردن برخی راه های مقابله با بیماری به خصوصیات غذای سالم اشاره و داشتن شكل ظاهری مناسب، نگهداری غذا در جای مخصوص به نوع غدا و حك شدن تاریخ تولید وانقضاء را از ویژگی های یك غذای سالم دانست.

اصغر انگارده، مسئول بهداری سپاه ناحیه لردگان در حاشیه این مراسم گفت: در این مراسم با حضور كارشناسان بهداشت از کارکنان نیروهای مسلح شهرستان لردگان؛ تست فشار خون، قند خون، اندازه گیری قد و وزن و سنجشBMI(توده بدنی)، بعمل آمد.

ارسال نظرات