نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه اعتکاف یکی از عرصه‌های برقراری ارتباط با خدا است گفت: حضور در اعتکاف یکی از مصادیق بارز عبادت و بندگی به محضر خدای متعال است.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۰۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جمع معتکفان خواهر و برادر در مسجد جامع شهرکرد و مصلای حضرت امام خمینی(ره) حضور در اعتکاف را یکی از مصادیق بارز عبادت و بندگی به محضر خدای متعال دانست و گفت: آن چه که خدای متعال از بندگان می‌خواهد عبادت و بندگی به درگاه اوست که این عبادت و بندگی دو معنای عام و خاص دارد؛ معنای عام عبادت، یعنی مطابق فرمان الهی زندگی کردن و معنای خاص عبادت، انجام واجبات و ترک محرمات الهی است.

نکونام در تبیین عبادت به معنای عام گفت: عبادت به معنای عام همه زندگی انسان‌ها را شامل می‌شود بدین معنا که خدای متعال از تمامی بندگان می‌خواهد تمام ثانیه‌های عمرشان را آن گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خدا می‌خواهد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت پرداختن به عبادت خاص تصریح‌کرد: انسان حتما باید یک ساعتی از عمر زندگی خودش را برای ارتباط با خدای متعال قرار بدهد و اعتکاف یکی از عرصه‌های برقراری ارتباط بنده با خدای خودش است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: عبادت خاص انسان با خدا زمینه‌ای برای رسیدن انسان به عبادت عام است بنابراین اگر ارتباط خاص و ویژه انسان با خدای متعال وجود نداشته باشد قطعا ارتباط عام هم محقق نخواهد شد و در نهایت سبک زندگی انسان سبک زندگی الهی و خدایی نخواهد بود.

نکونام با تاکید بر انس و الفت همیشگی با خدای متعال تصریح کرد: هر کس بنده تمام عیار خدا بشود، خدا به او استقلال می‌بخشد زیرا اگر انسان به جایی رسید که از غیر خدا بی‌نیاز شد و تنها به خدای متعال و لطف و رحمت او دل بست، دیگر کاستی و ضعف در زندگی خود مشاهده نخواهد کرد و روزی‌اش در دست آدم‌های بیگانه و دشمنان نخواهد افتاد.

امام جمعه شهرکرد معتکفان را به بهره‌گیری از فرصت بسیار مغتنم اعتکاف و ماه رجب و سپس ماه‌های شعبان و رمضان توصیه کرد و گفت: بکوشید با دعا، قرائت قرآن و اقامه نماز اول وقت و انجام واجبات و ترک محرمات الهی، ارتباط خود را با خدای متعال مستحکم کنید و اجازه ندهید هیچ چیز شما را از خدای متعال و بندگی به درگاه او غافل کند که اگر خدای نکرده این چنین شد قطعا خسارت و ضایعه ای بزرگ خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که برنامه‌ریزی برای انجام عبادت خاص در طول روز باید یکی از دستاوردها و خروجی اعتکاف باشد گفت: اعتکاف باید این دستاورد را برای شما داشته باشد که بتوانید یک برنامه منظم و ویژه برای انجام عبادت خاص با خدای متعال را داشته باشید و در آن وقت هیچ کاری دیگر انجام ندهیم و تنها تمرکز بر عبادت و بندگی با خدای متعال داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه فرصت اعتکاف باید مختص به عبادت و توجه بیشتر به خداوند متعال باشد، گفت: یکی دیگر از آثار و دستاوردهای اعتکاف برای شما معتکفین باید این باشد که گناه و معصیت در مرئی و منظر شما برای همیشه زندگی قبیح بماند و لذت عبادت آن‌چنان در کام شما قرار گیرد که زین پس با شوق و ذوق ویژه به سمت عبودیت با پروردگار خود بروید..

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان با تاکید بر این که جهان اسلام امروز به دعای شما نیازمند است گفت: به برکت دعای شما معتکفان باید توطئه و نفاق دشمنان علیه نظام، انقلاب و جهان اسلام برطرف شود.

ارسال نظرات