امام جمعه دیّر، کارکنان مراکز بهداشت را پیام آوران و سربازان سلامت دانست و اظهار داشت: همان طور که نیروهای مسلح در مقابله با دشمنان خارجی بسیج شده و امنیت داخلی را تأمین می‌کنند نیروهای ما در مراکز بهداشتی نیز برای مقابله با بیماری‌ها بسیج می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۰۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

 



 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، امام جمعه دیّر در مراسم رونمایی از واکسن دو ظرفیتی فلج اطفال در این شهرستان، گفت:اگر جامعه سالم نباشد در عرصه دفاعی، سازندگی  و پیشرفت و تعالی جامعه نیز موفق نخواهد بود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی افزود: همانگونه که امنیت بستر ساز فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی خواهد شد مسئله سلامت نیز این چنین است.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام  تصریح کرد: سلامت و امنیت هر دو نیاز جامعه است و باید قدردان این دو نعمت باشیم.
حسینی کارکنان مراکز بهداشت را پیام آوران و سربازان سلامت دانست و اظهار داشت: همان طور که نیروهای مسلح در مقابله با دشمنان خارجی بسیج شده و امنیت داخلی را تأمین می‌کنند نیروهای ما در مراکز بهداشتی نیز برای مقابله با بیماری‌ها بسیج می‌شوند.
امام جمعه دیّر خاطر نشان کرد: مسئله سلامت بسیار مورد تأکید اسلام است تا انجا که اگر انجام واجبی برای سلامت انسان مضر باشد دستور به ترک آن واجب می‌دهد.

وی گفت: اسلام در تمامی عرصه‌ها پیشگیری را مقدم بر درمان می داند کما اینکه گناه نکردن آسان تر از ترک گناه است.
حسینی با بیان اینکه پرهزینه‌ترین بیماری در کشور دیابت است ،افزود: با الهام از دین اسلام و پیشوایان بزرگوارمان این تعالیم ارزنده را به جامعه عرضه کنیم چرا که اسلام خواهان جامعه ای سالم، پویا و با نشاط است.

احداث 3 مرکز بهداشت در شهرستان و اورژانس شهری تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

فرماندار دیّر نیز با اشاره به شعار هفته سلامت امسال گفت: شبکه بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند سلامت جامعه را تأمین کند و این مهم نیاز به عزم همگانی دارد.
حمزه اعتماد بیان داشت: توجه به بیماری‌های صعب العلاج، بهداشت دهان و دندان و راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در شهرستان از جمله فعالیت‌هایی است که امسال در زمینه تأمین سلامت در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: احداث 3 مرکز بهداشت در شهرستان و اورژانس شهری تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
اعتماد ابراز کرد: خیرین همانگونه که در عرصه مدرسه سازی و ساخت اماکن مذهبی فعالیت‌های خوبی دارند  در عرصه  سلامت نیز ورود پیدا کنند.

خطر ابتلا به دیابت در افرادی که دخانیات مصرف می کنند 50 درصد بیشتر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر نیز در ادامه این مراسم گفت:  کم تحرکی و پرخوری موجب افزایش بیماری‌های غیر واگیردار در جامعه شده که بهترین راه پیشگیری تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف می‌باشد.

عادل مقدس افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان نبود تحرک در زندگی روزانه افراد و تقلید کورکورانه از غذاهای غربی نظیر انواع فست فود‌ها و پرخوری موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی مانند فشار خون و اضافه وزن در جامعه شده است.
 
وی اظهار داشت: شکر، نمک و روغن سه ماده غذایی است که زیاده روی در مصرف آنها ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد.
این مقام مسؤول بیان کرد: خطر ابتلا به دیابت در افرادی که دخانیات مصرف می کنند 50 درصد بیشتر و نیمی  از مرگ و میر ها در کشور ناشی از انواع سکته است .
مقدس تصریح کرد: پیاده روی روزانه موجب تنظیم گردش خون، عدم تجمع چربی‌ها و تنظیم متابولیسم بدن می‌شود.
وی عنوان کرد: برای ترغیب دیگران به ورزش و تحرک باید ابتدا خودمان این کار را انجام دهیم کما اینکه پیاده روی و نرمش صبحگاهی روزانه در دستور کار کارکنان مرکز بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته است.
گفتنی است جشنواره تغذیه بیماران دیابتی،کلینیک قلب سالم و نمایشگاهی جهت تشویق به فرزند آوری نیز در محل این نشست برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها