خبرهای داغ:
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: بنا بر مصوبه ستاد پشتیبانی مساجد، وابسته به شورای انقلاب فرهنگی امام جماعت در تشکیل هیئت امنا نقش محوری و مرکزی دارد و لازم است هیئت امنا را از بین افراد معتمد و دارای تخصص انتخاب و منصوب نماید.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۶۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی در نشست ائمه جماعات شهر محمدیه که در دفتر امام‌جمعه این شهر برگزار شد، به تشریح اهمیت نقش ائمه جماعات در مدیریت مساجد پرداخت و اظهار کرد: امام جماعت زمانی می‌تواند مسجد را به خوبی مدیریت کند که در مسائل مختلف نقش فعالی از خود نشان دهد.

 وی تصریح کرد: امام جماعتی که تنها در زمان محدود اقامه نماز در مسجد حضور پیدا می‌کند، ارتباط محدودی با مردم خواهد داشت و از مشکلات مسجد آگاهی جامع و همه جانبه پیدا نخواهد کرد و این امام جماعت فاقد توانایی مدیریت مسجد خواهد بود.

 این مسئول بیان کرد: بنا بر مصوبه ستاد پشتیبانی مساجد، وابسته به شورای انقلاب فرهنگی امام جماعت در تشکیل هیئت امنا نقش محوری و مرکزی دارد و لازم است هیئت امنا را از بین افراد معتمد و دارای تخصص انتخاب و منصوب نماید.

همچنین رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در نشست ائمه جماعات اقبالیه هم که در دفتر شورای اسلامی این شهر برگزار شد، با تأکید بر کارآمدکردن محتوای تبلیغی و سخنرانی‌ها، اظهار کرد: باید مسائل مبتلابه مردم از قبیل حقوق شهروندی و رعایت تقوا یکی از اصلی‌ترین محورهای سخنرانی‌های ائمه جماعات باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: برای تحقق این هدف لازم است ائمه جماعات همواره موضوع سخنرانی خود را به‌صورت کارشناسانه انتخاب و بر روی آن کار تخصصی و مطالعاتی انجام دهند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها