خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین

اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای خود شناسی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر از فرصت اعتکاف به خوبی استفاده کنیم از شب‌ قدر نیز می‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۶۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع معتکفین الوند با اشاره به اهمیت ارتباط با خدای متعال، اظهار کرد: خداوند فرموده هر کس با یاد، دین و قرآن من هماهنگ نباشد و از خدا دور باشد زندگی‌اش «معیشه الضنکا» است و هرگز از زندگی لذت نخواهد برد.

 وی تصریح کرد: انسانی که با خدا ارتباط نداشته باشد به ترس، استرس، بی‌انگیزگی، سختی و ناراحتی دچار می‌شود و روز قیامت کور محشور می‌شود و آن که در آخرت کور محشور شود، یقیناً در دنیا کور بوده و از درک واقعیت‌های عالم خلقت محروم مانده است.

 امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند فرموده آن کسانی که در روز قیامت کور محشور می‌شوند به این خاطر است که نسبت به آیات قرآن که موجب بصیرت و آگاهی می‌شود، بی توجه بوده و از آن استفاده نکرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند به انسان عین، اُذُن و قلب داده و اگر شکر آن را به جای آورد صاحب نعمت بزرگ‌تری چون سمع، بصر و فؤاد که مختص انسان‌های فرهیخته است، خواهد شد؛ البته انسان‌های کمی به این مقام و جایگاه خواهند رسید.

 وی با تأکید بر این‌که اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای خود شناسی است، افزود: آن کسی که خود را گم می‌کند، خدا را نیز فراموش خواهد کرد و اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای خودشناسی و در نهایت خداشناسی است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: ارتباط با خدا، بررسی اعمال و پرونده گذشته و برنامه ریزی برای آینده بر مبنای نقاط ضعف و قوت گذشته، فرصتی است که اعتکاف در اختیار انسان قرار می‌دهد و تلاش کنیم از این فرصت به خوبی بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که اعتکاف تمرینی برای لیله القدر است، اظهار کرد: اگر از فرصت اعکاف به خوبی استفاده کنیم از شب‌ قدر نیز می‌توانیم بهره‌مند شویم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار