خبرهای داغ:
جراح برجسته مغز و اعصاب جهان گفت: دانشجویان بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران هستند و باید قدر خود را بدانند.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۴۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

پروفسور مجید سمیعی در نشست علمی جامعه دانشگاهی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور اساتید، دانشجویان و نخبگان برگزار شد، اظهار داشت: درحالی‌که در کشور آلمان دو ونیم میلیون دانشجو وجود دارد در کشور ما 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که یک فرصت مناسب برای پیشرفت کشور را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای خود را جمع کنیم و از آنان بهره ببریم طی 10 سال آینده راهی را می‌رویم که آلمان در حال پیمودن آن در جهان است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در ایران و برای ارائه فنّاوری، نیازی به حضور افراد خارجی نیست؛ اگرچه بهره‌گیری از تجارب خارجی‌ها نیز مفید است، اما این مسئله به شرطی است که با مهاجرت نخبگان دچار خلأ نشویم.

وی افزود: بعد از سالیان سال و کسب تجارب بسیار، به این نتیجه رسیده‌ام که باید دست در دست هم برای آبادانی ایران تلاش و باغستانی بزرگ از علم و دانش فراهم کنیم.

سمیعی متذکر شد: ایرادی ندارد که برای فراگیری به دیگر نقاط جهان بروید، ولی باید روح و روان خود را برای استفاده از این علم در داخل کشور آماده کنید و مطمئن باشید که زمینه پیشرفت در داخل کشور فراهم است و نمونه آن را می‌توانید به‌وضوح ببینید که پزشکی در شیراز با انجام پیوندهای کبد خود را در دنیا شناسانده است.

به گزارش فارس؛ در این برنامه پروفسور سمیعی به‌ عنوان استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شد و از خدمات وی در عرصه علمی تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها