خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوط خبر داد

صادرات عسل از شهرستان شوط به کشورهای همسایه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوط از صادرات عسل تولیدی در این شهرستان به کشورهای همسایه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۳۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدرضا احمدزاده با اشاره به آغاز کوچ زنبورداران شهرستان اطراف به شهرستان شوط، اظهار داشت: با توجه به وجود آب و هوای مناسب و رویش گل در شهرستان شوط، زنبورداران شهرهای مختلف به این شهرستان کوچ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این اقدام هر ساله در فصل بهار اجرایی می‌شود، تصریح کرد: شهرستان شوط یکی از شهرهای مهم استان آذربایجان غربی در تولید عسل به شمار می‌رود که هر ساله پذیرای کندوهای عسل در کوه‌پایه‌های این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با بیان اینکه امسال نیز نزدیک 6 هزار کندوی عسل در این شهرستان مستقر شده است، خاطرنشان کرد: زنبورداران از اوایل اردیبهشت ماه در این منطقه مستقر شده و تا اواخر تیر ماه در شهرستان شوط حضور خواهند داشت.

این مسئول به تنوع گیاهان رویشی در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: همین امر سبب شده تا این شهرستان در زمینه زنبورداری و تولید عسل به یکی از شهرهای سرآمد استان تبدیل شود.

احمدزاده با اشاره به میزان تولید عسل در این شهرستان، اعلام کرد: متوسط تولید عسل در شهرستان شوط سالانه 258 تن است که با توجه به اقدامات انجام گرفته، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید عسل افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوط با بیان اینکه عسل تولیدی شهرستان شوط به سایر کشورهای همسایه نیز صاد می‌شود، اظهار داشت: عسل تولیدی شهرستان شوط به لحاظ مرغوبیت به استانها و کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

ارسال نظرات