بازیگر سینما و تلویزیون، جشنواره هایی مثل روحانی و سینما را در تلطیف‌تر كردن محیط برای كاركردن سینماگران و ارتباط مؤثرآن‌ها با علما و مراجع تقلید كارگشا دانست.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۰۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا شریفی‌نیا از بازیگران سینما و تلویزیون روابط میان حوزه های علمیه با سینماگران را در مقایسه با گذشته بهتر توصیف كرد و اظهار داشت: زمانی برای ساخت فیلمی با كاراكتر روحانی حتما باید بسیاری از مواردی كه  شاید خیلی هم به جنبه های منفی اشاره نداشت را از فیلم حذف می‌كردیم؛ ولی الان می بینیم كه روحانیون نسبت به این مسائل با دید بازتری نگاه می كنند و از سخت گیری های كمتری توسط روحانیون برای ساخت فیلم روبرو هستیم .
 
وی ادامه داد: حتی در بسیاری از فیلم‌ها هم روحانیون با استقبال فراوان، حاضر به ارائه مشاوره‌های تخصصی در این خصوص هستند و این به زعم بنده،  فصلی نو را در ارتباط میان سینماگران با روحانیت گشوده است.

وی در مورد لزوم پرداختن به قشر روحانی در فیلم ها خاطرنشان كرد: به هر حال روحانیون نیز یكی از گروه ها و تشخص های جامعه مسلمان هستند كه در بین شیعیان اهمیت خاصی دارند. برای مثال وقتی ما به قشر دكترها در سینما می پردازیم، قشر روحانیون نیز باید در سینما جایی داشته باشند، بنابراین در برخی مواقع لازم است دكتر را نمایش دهیم و در برخی مواقع روحانی را و این بستگی به داستان فیلم دارد.

بازیگر فیلم رسوایی با بیان اینكه فیلمسازی بامحوریت شخصیت روحانی نیازمند شناخت اولیه نسبت به این مباحث توسط كارگردان را دارد گفت: اگر كارگردانی بدون هیچ پشتوانه دینی و مشاوره های تخصصی شروع به ساخت فیلمی با محوریت روحانی كند بدون شك این فیلم نه تنها از تأثیر گذاری درمخاطب بهره مند نیست بلكه ممكن است در فضاهایی دچار اشتباه و حتی منجر به  عدم اكران آن فیلم شود.

بازیگر نقش ولید در سریال تلویزیونی امام علی (ع) در خصوص جشنواره هایی مثل روحانی و سینما و گفتمانی كه این جشنواره ها می توانند، داشته باشند نیز این طور گفت: شاید وجود این جشنواره ها با توجه به حساس بودن موضوعاتی مثل  حضور روحانیت در سینما بتواند در تلطیف تر كردن محیط برای كاركردن سینماگران و جلب نظر علما و مراجع تقلید كارگشا باشد.


ارسال نظرات