حجه الاسلام و المسلمين حاج آقا ادياني مسئول عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه در جمع كاركنان سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام گفت :راه ميان بر معنويت و خوسازي توسل و اعتصام به ساحت مقدس اهل بيت سلام الله عليهم است.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۹۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

حجه الاسلام ادياني در ادامه در رابطه با اعتصام به حبل الله گفت : راه ميان بر معنويت و خوسازي توسل و اعتصام به ساحت مقدس اهل بيت سلام الله عليهم است و در روايت داريم كه پيامبر به امام علي (ع) اشاره كردند و فرمودند(( هذا حبل الله المتين اعتصم به )) اين ريسمان محكم الهي است به او چنگ بزنيد. اگر مي خواهيد منحرف اخلاقي ، منحرف اعتقادي و منحرف سياسي نشويد به اميرالمومنين و فرزندانش اعتصام بجوييد.يكي از ويژ گيهاي  بارز سپاه اعتصام به حبل الله المتين يعني اميرالمومنين و فرزندان علي (ع) است.سپاه يك نيروي مسلح متخلق به اخلاق اسلامي است و معتصم به ولايت ائمه اطهار سلام الله اجمعين است.

حجه الاسلام و المسلمين حاج آقا ادياني مسئول عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه  در آخرين روز از ايام البيض ماه پرفيض رجب با حضور در جمع كاركنان سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام ضمن تسليت سالروز حضرت زينب كبري (س) و گراميداشت ماه رجب و ايام االبيض در رابطه با مباحث اخلاقي و اهميت عقيدتي در سپاه به سخنراني پرداخت .

وي در بيان بحث اخلاقي با توجه به ايام ولادت حضرت اميرالمومنين(ع) علي (ع) به بيان قسمتي از وصاياي نوراني آن حضرت به امام حسن مجتبي (ع) گفت :قبل از اينكه به كلام و فرمايشات معصومين (س) رجوع كنيم بايد  اين نكته را باورداشته باشيم كه كلام معصوم از هرگونه خطا و اشتباه مبراست و با كلام ساير انسانها متفاوت است . ائمه اطهار (س) كلامشان حدواسط كلام خالق و مخلوقات است ، كلامشان دون كلام خداوند است اما هزاران سال نوري از كلام سايرمخلوقات بالاتراست. اگرچه وصيت امام علي (ع)خطاب به فرزندش امام حسن مجتبي (ع) است اما در واقع خطاب به ابنا بشر است . امام علي (ع) در وصيت خود مي فرمايند:((يا بني اوصيك بتقوالله و لزوم امره)) اهل سيرو سلوك و عرفان اين دو جمله نوراني را زيباترين جمله و كليد تمام گنجهاي سلامت و عافيت مي دانند. تقواي الهي يعني ترس از خدا و  خدا را در همه حال ناظر دانستن و از خدا پروا داشتن . و امام خميني (ره) هم در اين باره فرمودند: عالم محضر خداست . و آنچه باعث خداترسي امام (ره) در خلوت و جلوت مي شد خداترسي امام (ره) بود و اينكه ما مي بينيم كه ايشان حتي باقيمانده آب نيم خورده خودشان را دور نمي ريختند و نگه مي داشتند ناشي از توجه به اين نكته بود . چرا كه خداوند اسراف را حرام كرده است و انسان نيز بايد در همه جا اطاعت كند.

وي در ادامه گفت : انسان در مقام ترك منهيات بايستي مراقب خودش نيز باشد. اساس اخلاق و اساس خودسازي تقواي الهي است و بدون تقواي الهي انسان به جايي نمي رسد. امام خميني (ره) حتي در برخورد با دشمنان تقواي خود را حفظ مي كردند و به دشمنان فحش نمي دانند و اگر ايشان مرگ بر آمريكا گفتند بر اساس قرآن بود كه خداوند هم عده اي را لعن و نفرين كرده . مانند تبت يدا ابي لهب .....

مسئول عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه در رابطه با بخش دوم كلام مولا علي (ع) گفت : و لزوم امره . يعني پيوسته در فرمان خدا بودن و از او اطاعت محض كردن.فرمان خدا را به گردن بگيريم و متعهد بشويم به دستورات الهي . انجام واجبات و ترك محرمات بهترين نسخه زندگي است.

ارسال نظرات