مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
رئیس ستاد اعتکاف استان سمنان با اشاره به آغاز آئین معنوی اعتکاف در ۱۳۰ مسجد استان، گفت: ۱۱ هزار و ۱۲۱ نفر در این مساجد معتکف شدند.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۸۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در خلال بازدید از مساجد برگزار کننده اعتکاف۹۵ در شاهرود ابراز داشت: از مجموع ۱۱ هزار و ۱۲۱ نفر معتکف در استان سمنان، چهار هزار و ۹ نفر برادر و هفت هزار و ۱۱۲ نفر خواهران هستند که این نشان دهنده استقبال قریب به دو برابری بانوان از اعتکاف سال جاری است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد حضار بانوان و ۳۵ درصد برادران مومن و خداجوی استان سمنان هستند، افزود: از بین حاضران در اعتکاف استان بالغ بر نیمی را جوانان تشکیل می دهند که این امر می تواند نوید دهنده تربیت نسلی مومن و خداجو در آینده ایران اسلامی و دیار قومس باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره مقایسه اعتکاف ۹۵ و ۹۴ نیز گفت: در اعتکاف سالجاری، ۱۳۰مسجد میزبان معتکفان هستند که این تعداد در برابر ۱۰۱مسجد سال گذشته، تعداد ۲۹باب بیشتر است که بالغ بر ۲۸درصد رشد را شامل می شود.

شکری بیان داشت: تعداد معتکفان نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۳۵درصد رشد داشته است که از این میان حضور خواهران ۲۲ درصد و حضور برادران ۸۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی درباره دلیل این افزایش نیز توضیح داد: یکی از دلایل افزایش چشم گیر حضار در اعتکاف۹۵ می تواند دوری از مقوله امتحانات درسی و دانشگاهی باشد و دلیل دوم آن برقراری نظم و امکانات بسیار بهتر نسبت به سال گذشته از سوی ستاد اعتکاف استان محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: رشد ۴۰ درصدی معتکفان یکی از مسائل چشم گیر اعتکاف۹۵ است که این مهم جز در سایه همدلی، هم افزایی، تبلیغات مناسب، فراهم آوردن امکانات، همراهی امنای مساجد و کوشش اعضای ستاد اعتکاف استان و شهرستان ها میسر نمی شد.

شکری در پاسخ به این سوال که وجه تمایز اعتکاف ۹۵ و اعتکاف۹۴ درچیست، توضیح داد: برنامه های ویژه فرهنگی با حضور طلاب و مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم یکی از وجوه تمایز اعتکاف۹۵ نسبت به سال گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا با رسیدگی به مسائل بهداشتی و تغذیه و توزیع بسته های فرهنگی و اجرای برنامه های تبلیغی، مراسم تأثیرگذاری برگزار شود، افزود: ارتباط مستمر با معتکفان حتی پس از اعتکاف یکی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان با یادآوری تعداد ۱۲۹ مسجد میزبان معتکفان در سال جاری گفت: از این تعداد ۶۳ مسجد سهم شاهرود بود که ۱۷ مسجد شهری و ۴۶ مسجد روستایی، میامی ۱۸ مسجد شامل دو مسجد شهری و ۱۶ مسجد روستایی، دامغان ۱۳ مسجد که از این تعداد پنج مسجد شهری و هشت مسجد روستایی بودند.

شکری تعداد مساجد سمنان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر را به ترتیب ۱۱، هفت، سه، هفت و هشت مسجد ذکر کرد و افزود: سمنان هفت مسجد شهری و چهار مسجد روستایی، گرمسار ۹ مسجد شهری و یک مسجد روستایی، آرادان دو مسجد شهری و یک مسجد روستایی، سرخه دو مسجد شهری و پنج مسجد روستایی و در نهایت مهدیشهر شش مسجد شهری و دو مسجد روستایی هستند که ز معتکفان عزیز پذیرایی می کنند.

وی با بیان اینکه در این مساجد برنامه های فرهنگی متعددی اجرا می شود، تصریح کرد: در اعتکاف برنامه هایی چون انس با قرآن، قرائت دعای کمیل، زیارت عاشورا، ام داوود و حلقه معرفتی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان سمنان همچنین با اشاره به اعتکاف ۱۱ هزار و ۱۲۱ نفر در استان، گفت: شاهرود با سه هزار و ۸۳۰ نفر بیشترین معتکف را در سطح استان دارد که از این تعداد دو هزار و ۲۲۵ نفر زن و یک هزار و ۶۰۵ نفر مرد هستند.

شکری با بیان اینکه سمنان با ثبت نام یک هزار و ۸۰۰ نفر معتکف در رتبه دوم قرار دارد که از این تعداد یک هزار و بیست و شش نفر زن و ۷۷۴ نفر مرد هستند، افزود: دامغان نیز با یک هزار و ۵۵۰ نفر معتکف در رتبه سوم قرار دارد که از این تعداد ۹۱۰ نفر زن و ۶۴۰ نفر مرد هستند.

وی گرمسار را نیز میزبان یک هزار و ۳۷۵ نفر معتکف ذکر کرد که از این تعداد یک هزار و ۳۰ نفر زن و ۳۴۵ نفر مرد هستند و گفت: شهرستان میامی هم با یک هزار و ۳۵۰ نفر معتکف یک هزار و ۱۰۰ نفر زن و ۲۵۰ نفر مرد هستند و همچنین مهدیشهر ۷۸۰ معتکف دارد که از این تعداد ۴۹۳ نفر زن و ۲۸۷ نفر مرد هستند و شهرستان سرخه هم میزبان ۵۳۶ است که از این تعداد ۳۲۸ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد بوده اند.

شکری با بیان اینکه در این میان شاهرود بیشترین تعداد مسجد و شرکت کننده اعتکاف را در سطح استان به خود اختصاص داده است، گفت: دامغان ۸۳ درصد، مهدیشهر ۷۸ درصد، گرمسار و آرادان ۶۷ درصد، سمنان ۳۲ درصد، میامی سه و نیم درصد و سرخه هشت دهم درصد نسبت به سال گذشته اعتکاف کننده رشد داشتند.

۴۶ مسجد سطح استان سمنان ویژه خواهران اقدام به برگزاری آئین معنوی اعتکاف کرده اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها