کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با "بسیج":

دیپلماسی انرژی وزرات نفت ضعیف است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه علت عدم موفقیت وزارت نفت می تواند کارشکنی عربستان یا شیطنت های نظام سلطه باشد افزود: تلاش های مسئولین قابل توجه و تقدیر بوده اما برای جامعه ایران اصلا مطلوب نیست.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۲۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

مهدی حنطه کارشناس مسائل اقتصادی واستاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به عملکرد  دیپلماسی انرژی وزارت نفت اظهار داشت: عملکرد وزارت نفت قطعا رضایت بخش نیست و  باید علت عدم موفقیت وزارت نفت بررسی شود.

وی با بیان اینکه علت عدم موفقیت وزارت نفت می تواند کارشکنی عربستان یا  شیطنت های نظام سلطه باشد افزود: تلاش های مسئولین قابل توجه و تقدیر بوده اما برای جامعه ایران اصلا مطلوب نیست.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت وزارت نفت کارشکنی عربستان است که همگام با مسابقات اوپک پیش نرفته و یک طرفه اقدام به عرضه صادرات نفت می کند.

حنطه افزود: شیطنت ها و اقدامات نظام سلطه موجب کاهش تقاضای نفت شده و در بلند مدت جایگزین سوخت های دیگر می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: رکود کلی جهانی و وضعیت نابسامان اقتصادی کل دنیا تقاضای نفت را تا حدودی کاهش داد و همچنین عرضه نامحدود و کاهش قیمت نفت توسط عربستان در این ماجرا دخیل است بنابراین تلاش های وزارت نفت مکفی نیست.

وی ادامه داد: همانطور که اجلاس هایی مثل سازمان کنفرانس اسلامی برگزار می شود  باید کشورهای نفت خیز تصمیمات شجاعانه و قاطعانه تری گرفته و اگر لازم باشد همه کشور ها غیر ازعربستان صادرات نفت را محدود یا اصلا صادر نکنند این تصمیم قطعا بازار جهانی نفت را با تنشی مواجه کرده که به نفع همه کشورها خواهد بود .

حنطه تصریح کرد: دیپلماسی بسیار قوی تر یک اقدام انقلابی می خواهد اما با توجه به اینکه اکثر درآمدهای ایران و سایر کشورهای نفت از حوزه نفت تامین می شود اصولا باید دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران باید قوی تر و موثرتر باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار