کارشناس بهداشت:

راههای کاهش قندخون در هر دو نوع بیماری دیابت یکسان هستند

به مناسبت هفته سلامت، کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری دیابت در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجن برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۱۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاونت بهداشت سپاه ناحیه بروجن به مناسبت هفته سلامت و در راستای تحقق شعار روز جهانی بهداشت، کارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت برگزار کرد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور کارکنان رسمی و وظیفه سپاه بروجن در حسینیه این ناحیه برگزار شد، مهندس همتی از کارشناسان اداره بهداشت شهرستان به تبیین علائم و راهکارهای پیشگیری از بیماری دیابت پرداخت.

همتی، علائم شناسایی و کنترل دیابت به تشریح انواع اول و دوم بیماری قند یا دیابت پرداخت و گفت: علائم بیماری قند با توجه به دیابت نوع اول و دوم کمی متفاوت هستند اما دلایل ابتلا و راههای کاهش قندخون در هر دو نوع تقریبا یکسان هستند.

وی، علائم دیابت نوع یک را کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید، تکرر ادرار با حجم زیاد، خشکی دهان و تشنگی بیش از حد و احساس خستگی ناگهانی عنوان کرد.

همتی، در تشریح علائم بیماری نوع دوم دیابت نیز اظهار کرد: تأخیر در التیام زخم ها و بریدگی ها، عفونتهای ادراری، ناتوانی جنسی، سوزش و احساس مور مور شدن در دستها و پاها از علائم این نوع از بیماری دیابت می باشد.

این کارشناس بهداشتی با توصیه بیماران دیابتی به پرهیز از استعمال دخانیات، تأکید کرد: مراقبت و پیشگیری از زخم، مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم ذکر شده، انجام اقدامات احتیاطی از راهکارهای مهم در درمان و کنترل بیماری دیابت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار