خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نزدیک به ۴۸۱ میلیارد تومان خسارتی است که سیلاب به بخش کشاورزی این استان وارد کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۰۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

کیخسرو چنگلوایی در گفتگو با خبرنگار بسیج پیرامون میزان خسارت هایی که در اثر سیل اخیر به کشاورزان وارد شد، اظهار کرد: در مجموع ۲۵۳ هزار و ۵۶۰ هکتار اراضی زراعی و هفت هزار و ۲۸۵ هکتار اراضی باغی خسارت دید.

وی افزود: در مجموع  از نظر توناژ ۳۲۵ هزار تن خسارت به محصولات زراعی و باغی وارد شد و سه هزار و ۵۵ رأس دام سبک، چهار هزار و ۲۳۷ رأس دام سنگین، هزار و ۷۰۰ قطعه طیور و پنج هزار و ۳۵۲ فروند کندوی زنبور عسل هم تلف شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در سیلاب های اخیر نزدیک به ۴۸۱ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و ۲۹ میلیارد تومان هم به تأسیسات کشاورزی خسارت وارد شد.

چنگوایی اضافه کرد: امسال میزان پرداخت خسارت بیمه افزایش پیدا کرد و در هر هکتار تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده و متناسب با آن گزینه ای که کشاورز با بیمه قرارداد بسته، است.

وی عنوان کرد: ستاد بیمه محصولات کشاورزی در استان مستقر شده و جلساتی با آنها داشتیم و به کارگزاران بیمه اعلام کردیم که با مراجعه به روستاها و گفتگوی نزدیک با کشاورزان روستایی مزارع را کنترل و میزان خسارت های وارده را هرچه سریعتر برآورد کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: مهم آن است که به موقع از اراضی خسارت دیده بازدید، اعلام خسارت و پرداخت کنند.

چنگلوایی با اشاره به اینکه کشاورزانی که بیمه ندارند صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعهدی در قبال پرداخت خسارت به آنها ندارد، افزود: کشاورزانی هم که زمین هایشان را بیمه نکرده بودند میزان خسارت وارده به آنها را برآورد کردیم و از طریق سازمان مدیریت بحران کشور باید فکری برای کمک به آنها در قالب غرامت شود.

وی یادآور شد: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر قبلی خود به خوزستان قول کمک برای پرداخت خسارت را داده بود و به نظر من باید به آنها کمک شود چون بالاخره آنها هم کشاورزان و دامداران ما هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مشکل  از مدیریت و یا سوء مدیریت نبوده و ناشی از حوادث غیر مترقبه بوده و باید به آنها کمک شود، تصریح کرد: ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از مجموع یک میلیون هکتار بیمه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها