لحظه لحظه ماه رجب فرصتی است استثنایی برای خودسازی و استغفار به درگاه ربوبیت و به عنوان مقدمه ای برای ورود به ماه های پر فضیلت شعبان و رمضان می باشد تا با قلبی پاک و بی آلایش شب های با عظمت قدر را درک کنیم وبه رحمت الهی نایل شویم .
کد خبر: ۸۶۶۳۸۸۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

شرافت و فضیلت ماه رجب بسیار زیاد می باشد ،از شرافت این ماه آن است که از جمله ماه های حرام بوده وماه دعا و مناجات با خداوند کریم می باشد. 

امام کاظم علیه السلام فرمودند: رجب رودخانه ای در بهشت است که سپیدتر از شیر وشیرین تر از عسل است . هرکه روزی از ماه رجب را روزه بدارد خدای گرامی وبزرگ او را از آن رودخانه بنوشاند (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ،ترجمه حسن زاده ،ص: 135 )

فرصت های طلایی ماه رجب و مخصوصا ایام اعتکاف برای ما انسان ها فرصتی را فراهم می آورد که به دور از روز مرگی ها و دغدغه های عالم مادیات با خدای خویش خلوت کرده و از درگاه خالق قادر به خاطر گناهان گذشته استغفار بطلبیم .

همان طور که در روایات داریم ماه رجب ،ماه استغفار وتوبه است و علامه مجلسی (قدس ا... سره ) به سند معتبر روایت نموده که پیامبر اکرم (ص) فرمودند : ماه رجب ماه استغفار امت من باشد پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که حق تعالی آمرزنده ومهربان است .

در اعتکاف می توان خانه دل را از غیر خدا خالی کرد و نور خداوند را در آن متجلی نمود ،لحظه لحظه ی این ایام فرصتی است برای تقرب و پاک شدن،  برای خودسازی .

خودسازی که می تواند زمینه ای باشد برای شروع دوباره .شروعی برای رسیدن به کمال، هر سال که این ایام می رسد و تکرار می شود در دلم شادی عجیبی رخ می دهد، انگار ماه رجب، ماه تولد من است، تولدی نه از نوع زایش بلکه از نوع رویش است، تولدی از نوع دگرگونی،تولدی به زیبایی بهار ...

باخودم می گویم درست است که می گویند ماه ربیع ماه بهار وشادی شیعیان است اما در نظر بنده، گنهکاری همچون من ماه رجب نیز کم از ربیع ندارد چراکه این ماه هم ماه پاک شدن گنهکاران است پس  می تواند بهاری باشد برای طلوعی دوباره .

ماه  رجب ماه شکوفایی غنچه های دعاست، ماه طلب آمرزش، ماه سردادن یا غیاث المستغیثین ومن هرگز از یاد نخواهم برد لحظه لحظه های اعتکاف را، لحظه هایی که بوی عاشقی می دهد، لحظه هایی که گناه می بری و به آسانی بخشیده می شود و عجب خریدار کریمی است این رب من.

ای غفارالذنوب یاری ام کن تا غافل نباشم از طعم شیرین عبادت و انس به درگاه نورانیت و نجاتم بده از غرق شدن در لذات مادی و بی ارزش دنیا ی فانی .

از تو می خواهم ای ستارالعیوب که در این دوران جوانی که بهترین فرصت است تا انسان خود را پالایش کند و از زندگی معنوی بهره مند گردد توفیق درک لحظه لحظه های این ماه پر برکت و مخصوصا ایام نورانی ایام البیض را نصیبم کنی.

ارسال نظرات