خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

62 درصد جویندگان کار فاقد مهارت/ فنی و مهندسی نیاز امروز بازار کار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نیاز امروز بازار کار داشتن مهارت کافی در عرصه فنی و مهندسی است اما جویندگان کار مهارت های لازم را ندارند.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۳۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد سنجری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کار و کارگر و بسیج کارگری اظهار داشت: سال 94 سال سختی برای کشور و دستگاه های اجرایی از لحاظ اقتصادی بود و امیداوریم در سال 95 بتوانیم در مسیر بهره گیری از " اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" در جهت رفع مشکلات عرصه کار و کارگری گام های موثری برداریم.

وی عنوان کرد: رسالت ما در صیانت از نیروی کار، نظارت بر اجرای قانون کار، حفظ اشتغال و نیروهای کار در بنگاه های اقتصادی و حفظ سلامت و امنیت شغلی در بعد ایمنی و بهداشت کار است.

تعدیل نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی دلایل بیشتر شکایات

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: 723 دادخواست در مراجع حل اختلاف رسیدگی شده و در این حوزه 10 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشتیم که دلایل این شکایات به دلیل تعدیل نیروی انسانی در بنگاه های اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: حل و فصل توافقی و سازشی اختلاف و نگاه به حفظ و پایداری کار است که از این تعداد 35 آرای صادره در مراجع حل اختلاف توافقی بوده و رسیدگی به شکایات با نگاه تکریم کارگر و تسریع در رسیدگی است.

سنجری خاطرنشان کرد: 5 هزار و 500 مورد بازرسی از کارگاه ها توسط 10 نفر از بازرسان کار متعهد و مجرب برای اجرای صحیح قانون کار توسط کارفرمایان در بنگاه های اقتصادی و از لحاظ ایمنی و بهداشت کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 205 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان داریم گفت: 7 هزار و 700 نفر ساعت آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان برگزار شده و 123 پیمانکار گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی گرفتند.

شاهد کاهش 23 درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته بودیم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در استان شاهد کاهش 23 درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته بودیم که جلوی بسیاری از خسارت ها در این حوزه گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 899 درخواست مشاغل سخت و زیان آور را در استان بررسی کردیم و 536 بازرسی به دلیل شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز داشتیم که 86 تبعه بیگانه شناسایی شدند.

سنجری با بیان اینکه تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد 50 شرکت خدماتی صورت گرفته است افزود: برای 156 نفر از مدیران شرکت های خدماتی برنامه های آگاهی بخشی و دوره آموزشی برای آشنایی با قوانین حوزه کار برگزار کردیم زیرا آگاهی بیشتر منجر به کارآیی و رضایتمندی بیشتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: در تشکل های کارگری و کارفرمایی که توسعه سه جانبه گرایی هدف ما بوده است شاهد رشد 12 درصدی تشکل های کارگری و کارفرمایی در سال 94 بودیم و 226 تشکل کارگری که شامل شورای اسلامی کار، نماینده کارگران و انجمن های صنفی است .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: برای 868 نفر از کارگرانی که بیکار غیر ارادی بودند مقرری بیمه بیکاری برای حمایت اجتماعی از آنها ایجاد کردیم که از این تعداد 98 نفر به کار برگشتند.

تشکیل 106 شرکت تعاونی در سال 94

وی ابراز داشت: در سال 94 ، 106 شرکت تعاونی داریم که 2 هزار و 411 نفر عضو تعاونی ها هستند ، در این تعاونی ها 212هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده و یک هزار و 165 نفر اشتغال ایجاد شده در این تعاونی ها است.

سنجری با بیان اینکه تعاونی ها عمدتا در حوزه صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت دارند گفت: یک هزار و 116 واحد مسکونی توسع تعاونی های مسکن ساخته شده و بیش از 3 هزار مورد نظارت، بازدید و بررسی در تعاونی ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در جهت ارتقای سطح دانش تعاونی ها نیز 30 هزار نفر ساعت آموزش های مورد نیاز برای فعالان در تعاونی ها برگزار شده و 12 مورد نیز برای تشکیل تعاونی کمک شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: 330 دقیقه برنامه صدا و سیما و 24 مورد همایش ترویجی برای معرفی تعاونی ها به مردم صورت گرفته است.

8 میلیون دلار میزان صادرات تعاونی ها در سال 94

وی بیان کرد: 8 میلیون دلار میزان صادرات تعاونی ها در سال 94 بوده که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته که این به دلیل فعالیت های گمرک، تعاونی و بازارچه های مرزنشینان حاصل شده است.

سنجری اظهار کرد: در حوزه اجتماعی در سال 94 ، برای 6 هزار و 574 نفر شرایط استفاده از بیمه درمان برای کارگران در نظر گرفته شده است و 28 کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کارگران و خانواده هایشان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری سلامت روان در واحدهای کارگری استان برای اولین بار برگزار شده و توزیع دو نوبت سبد حمایت غذایی در هر نوبت برای 50 هزار نفر از کارگران انجام شده است.

کسب مقام برتر سه نفر از قاریان جامعه کارگری استان در مسابقات ملی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بیش از 500 نفر ورزشکار کارگری در قالب هیئت های تخصصی ورزشی داریم که در سال گذشته بیش از 15 تیم ورزشی از سطح استان به مسابقات کشوری اعزام شدند و نتایج خوبی گرفتند.

وی یادآور شد: مسابقات قرآن کارگران را در سطح استان داشتیم که تعدادی به مسابقات ملی در مشهد اعزام شدند و برای اولین بار سه نفر از قاریان در مسابقات ملی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی جوینده کار در حال افزایش است

سنجری ادامه داد: در سال 94 ، آمار جویندگان کار که در 11 مرکز کاریابی در سراسر استان ثبت نام کردند 6 هزار و 754 نفر بودند که 89 درصد مرد و 11 درصد زن و 91 درصد آنان جوانان بین 15 تا 34 سال هستند .

وی اظهار کرد: 38 درصد از جویندگان کار در استان فارغ التحصیلان دانشگاه بودند که این نشان از افزایش روز به روز جویندگان کار در سطح دانشگاهی دارد و 62 درصد آنان فاقد هر گونه مهارت هستند.

نیروی انسانی جویای کار مهارت لازم را برای فرصت شغلی موجود ندارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: 9 هزار و 300 فرصت شغلی در بنگاه های اقتصادی استان ایجاد شده اما فقط 2 هزار و 597 نفر را به بنگاه ها معرفی کردیم که اختلاف این دو عدد نشانه این است که نیروی انسانی جویای کار مهارت لازم را برای فرصت شغلی موجود ندارد.

وی تاکید کرد: خلائی که در حوزه اشتغال وجود دارد و باید برای آن فرهنگ سازی شود اینکه نیاز امروز بازار کار داشتن مهارت کافی در عرصه فنی و مهندسی است اما جویندگان کار مهارت های لازم را ندارند.

اعطای60 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خرد و کارآفرینی

سنجری خاطر نشان کرد: در سال گذشته 60 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خرد و کارآفرینی داشتیم که تا پایان سال 94 توانستیم 58 درصد این تسهیلات را جذب کنیم و تا تیر ماه فرصت داریم.

وی بیان کرد: یک هزار و 939 مجوز مشاغل خانگی داده شده که راهکاری برای ایجاد اشتغال است و جذب 50 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی را داشتیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال 94، 503 نفر از کارفرمایان استان از تخفیف بیمه قانونی برخوردار شدند و 793 کارگر در بنگاه های اقتصادی استان مشغول شدند.

انتهای پیام/ 12165
ارسال نظرات
پر بیننده ها