خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: گاهی گفته می شود که برگزاری هفته نکوداشت اصفهان به خاطر حس تعلق است که برگزار می شود، در حالی که این امر نه تنها به دلیل حس تعلق، بلکه به دلیل نگاه فرا شهری ، فرا ملی و بین المللی مدیریت شهری به اصفهان است.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۷۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، علی قاسم زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص هفته نکوداشت اصفهان گفت: اصفهان یا هر پدیده ای در سه حیطه قابل بررسی و پرس و جو است، حیطه اول هستی پدیده، حیطه دوم چیستی پدیده و حیطه سوم شخصیت پدیده می باشد.
وی افزود: در مورد هستی اصفهان تردید نداریم و هر کسی می داند اصفهان در کجای ایران قرار دارد، در مورد چیستی آن نیز در کتاب ها و برخی از منابع موارد زیادی ذکر شده است اما در خصوص شخصیت اصفهان مباحث زیادی تا کنون مطرح نشده است.
وی در ادامه تصریح کرد: گاهی گفته می شود که به خاطر حس تعلق است که در هفته نکوداشت اصفهان برنامه هایی را برگزار می کنید، در حالی که این امر نه تنها به دلیل حس تعلق، بلکه به دلیل نگاه فرا شهری و فرا ملی و بین المللی مدیریت شهری به اصفهان است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بروز و ظهور اصفهان، رونمایی یکی از قطعات ارزشمند کشور ایران است، بیان کرد: یکی از نقاط قابل افتخار در تاریخ تحول کشور، شهر اصفهان است.

برگزاری 58 عنوان برنامه در هفته نکوداشت اصفهان

در ادامه این نشست خبری مدیر فرهنگی-تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مراسم هفته نکوداشت اصفهان از گلستان شهدا آغاز می‌شود، گفت: 58 عنوان برنامه در هفته نکوداشت اصفهان در مناطق مختلف شهری اجرا می‌شود.

منصور سلطانی زاده اظهارکرد: برنامه های هفته نکوداشت اصفهان از صبح روز 3 اردیبهشت ماه، در گلستان شهدا آغاز می شود.
وی با اشاره به هنرنمایی نوجوانان در این مراسم، ادامه داد: در این برنامه 100 نوجوان در قالب گروه سرود و تیم دوچرخه سواری حضور پیدا می کنند و به اجرای برنامه می پردازند.
مدیر فرهنگی -تفریحی شهرداری اصفهان به دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ گردشگری "خانه های شهر من"در منطقه 3 پیش بینی شده است که بر این اساس از 10 خانه تاریخی بازدید می‌شود.
سلطانی زاده تصریح کرد: جشنواره فرهنگی برج کبوتر از 5 الی 8 اردیبهشت با رویکرد معرفی پرندگان زینتی در منطقه 6 شهرداری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی مانند "فرهنگ اذان"در منطقه 15 نیز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همچنین جشنواره خانوادگی ساخت جورچین اماکن تاریخی 10 اردیبهشت ماه در منطقه 4 و جشنواره باد بادک ها در پارک کوهستانی صفه برگزار می شود.
سلطانی زاده اظهارکرد: دومین جشنواره عکس در هفته نکوداشت اصفهان برگزار خواهد شد و در این جشنواره از عکاسان بین المللی برای ثبت جهانی عکس اصفهان نیز دعوت به عمل آمده است.
وی در ادامه با اشاره به فراخوان جشنواره مردمی فیلم"محله من" گفت: در این فراخوان شهروندان می توانند از نقاط جاذب شهری یا شخصیت های مطرح محله خود فیلم بسازند.
مدیر فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اهدای هدایایی از طرف شهرداری اصفهان به شهرهای خواهر خوانده اصفهان گفت: این عمل با هدف انتقال پیام هفته نکوداشت اصفهان انجام شده است.

ویژه برنامه "اصفهانی ام" 5 شب در پل خواجو

مديرعامل سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: ويژه برنامه «اصفهاني‌ام» به مدت پنج شب در ضلع جنوبي پل خواجو برگزار می‌شود.

علي اكبر بقايي اظهارکرد: در هفته نکوداشت اصفهان برنامه‌هاي شاخص و خلاقانه‌اي براي عموم مردم اصفهان اجرا خواهد شد.
وی افزود: سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان بحث فرهنگ + 6 را در سال 95 در دستور كار دارد كه بخش اول اين برنامه در قالب برنامه هفته نكوداشت اصفهان اجرايي مي‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های سازمان در هفته نکوداشت اصفهان تصریح کرد: ويژه برنامه «اصفهاني‌ام» به مدت پنج شب در ضلع جنوبي پل خواجو برگزار می‌شود.
بقایی خاطرنشان کرد: برگزاري برنامه موسيقي با حضور محمد اصفهاني و مسابقه خانوادگي از بخش‌هاي اصلي اين جشن است كه نمونه موفق آن را نيز در جشن بزرگ ايرانيان در دهه فجر تجربه كرده‌ايم.
وی همچنين از برگزاري مسابقه«اصفهاني‌ام» در قالب پخش تيزر معرفي سه اثر تاريخي و دو هنرمند در شبكه‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي سراسري خبر داد و افزود: اين مسابقه به منظور ارزيابي ميزان حس تعلق شهروندان اصفهاني نسبت به اصفهان و ميزان شناخت اين شهر برگزار مي‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزاري اركستر سمفوني اصفهان را از ديگر برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان اعلام كرد و گفت: سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در نظر دارد در سال جاري بسته توليدات فاخر خود را در پنج حوزه داشته باشد كه يكي از آنها موسيقي است.
بقایی افزود: همچنین قرار است كه امسال اركستر سمفوني اصفهان در جشنواره فجر بدرخشد و براي اولين بار اين گروه با حضور استاد حسام‌الدين سراج در سالن كوثر اصفهان اجرا خواهد داشت.
وي در ادامه اجراي برنامه‌هاي تئاتر خياباني با موضوعات خاص اصفهان را از برنامه‌هاي سازمان فرهنگي در هفته نكوداشت اصفهان اعلام و بيان كرد: رونمايي از توليدات فرهنگي سازمان فرهنگي تفريحي نيز در هفته نكوداشت اصفهان انجام می شود.
وي تصريح كرد: كتاب‌هاي جشنواره «گنبدهاي فيروزه‌اي»، جشنواره عكس شيخ‌بهايي، هنر تهذيب،‌ استفاده از نگارگري، استفاده از رنگ در منظر نقش جهان، نور در مساجد تاريخي، خانه‌هاي تاريخي، گل و مرغ، هنر جلدسازي سنتي ايران، مادي‌هاي اصفهان در اين هفته رونمايي خواهد شد.
مديرعامل سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان به برگزاري شب شعر در مرکز ادبی قلسمتان اشاره و ادامه داد: كارگاه نقاشي خط در ميادين اصلي شهر و همچنين روبروي دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.
وي برگزاري نشست تخصصي هنر در گفتمان شهري را نيز از ديگر برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان اعلام كرد و افزود: اين نشست در موزه هنرهاي معاصر و موزه علي قلي آقا برگزار مي‌شود.
بقايي بیان کرد: نمايشگاه آثار هنرهاي تجسمي و دستي اصفهان، نمايشگاه چيدمان و ويدئو آرت و نمايشگاه هنرهاي تجسمي با موضوع باغ‌هاي ايراني از دیگر برنامه های هفته اصفهان است.

برگزاری جشنواره جلوه‌های قهرمانی در دیار پهلوانی

معاون فنی سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز دیگر مسؤول حاضر در نشست خبری هفته نکوداشت اصفهان بود که در سخنانی گفت: با توجه به شعار اصلی سازمان مبنی بر شهرزیبا و شهروند سالم با ورزش جشنواره "جلوه های قهرمانی در دیار پهلوانی" از 5 تا 10 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آبشار برگزار می شود.

حمید محمدی اظهارکرد: برنامه های متنوعی ورزشی در هفته نکوداشت اصفهان برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به شعار اصلی سازمان مبنی بر شهرزیبا و شهروند سالم با ورزش جشنواره "جلوه های قهرمانی در دیار پهلوانی" از 5 تا 10 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آبشار برگزار می شود.
معاون فنی سازمان ورزش شهرداری اصفهان تصریح کرد: تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی اصفهان به همراه جشن عمومی برای شهروندان با آیتم‌های موسیقی، آکروبات، حرکات نمایشی ورزشی و نورافشانی درقالب جشنواره جلوه های قهرمانی در دیدار پهلوانی برپا می شود.
محمدی خاطرنشان کرد: چهارمین دوره مسابقات ملی هندبال ساحلی ویژه بانوان و آقایان نیز از 5 تا 12 اردیبهشت ماه در ناژوان برگزار می شود.
وی اظهارکرد: همایش دوچرخه سواری از سوم اردیبهشت ماه از پل آذر تا ناژوان و جاده سلامت برپا می شود.
معاون فنی سازمان ورزش شهرداری اصفهان ادامه داد: همایش دوچرخه سواری کانون فرهنگی طه نیز 10 اردیبهشت ماه از گلستان شهدا تا میدان امام(ره) برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها