خبرهای داغ:
امام جمعه شیراز گفت: نخبگان، جوانان و فرهیختگان ما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سابقه آل سعود، تاریخچه آن‌ها و وهابیت، افکار و جنایات وهابیون را در سراسر عالم منتشر کنند.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۳۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به سوره حج و تأکید بسیار پروردگار عالم بر اینکه مردانی که در راه او قیام کرده‌اند و می‌کنند مورد حمایت الهی هستند و به پیروزی می‌رسند اظهار داشت: این امر دلیلی است بر زنده ماندن روح امید در پیروان راه حق و طرفداران حقیقت که به هیچ شکلی سختی‌ها آنان را از پای درنمی‌آورد و ناامید نمی‌‌شوند.

وی افزود: این وعده‌های الهی در قرآن بسیار تکرار شده و خواه‌وناخواه عملی می‌شود اما عملیاتی شدن آن‌ها شرایطی دارد چراکه ما باید ایمان داشته باشیم به اینکه خدای متعال آنچه گفته است انجام می‌دهد.

خطیب جمعه شیراز اضافه کرد: باید وحدت و همدلی در جامعه باشد، برای خدا قیام کنیم و در راه او استقامت داشته باشیم که اگر این شرایط تحقق پیدا کرد نصرت الهی نیز شامل حال ما می‌شود و پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این مدعاست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه گفت: پنجم اردیبهشت‌ماه سال 59 آمریکا در صحرای طبس نیرو پیاده کرد و با رسوایی روبه‌رو شد و هواپیماهایش آتش گرفت و نیروهایش در آتش سوختند و مشکلات روحی برای مردم آمریکا ایجاد شد و همگی نشانه‌هایی از مددهای الهی است که به‌موقع به مردم ما نشان می‌دهد.

آیت‌الله ایمانی افزود: امروز نیز همین وعده الهی برقرار است که اگر ما صادقانه در راه خدا قدم برداریم عنایات حق هر لحظه شامل حال ما می‌شود.

وی ادامه داد: آیا عربستان و آمریکا که دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند و مقابل نظام جمهوری اسلامی صف‌آرایی می‌کنند می‌توانند در مقابل قدرت پروردگار عالم بایستند.

امام‌ جمعه شیراز تصریح کرد: کنفرانس اسلامی که در ترکیه برقرار شد به بیراهه رفت و به‌عنوان کنفرانس همگرایی اسلامی بود اما شاهد واگرایی اسلام در آن بودیم یعنی سران کشورهای اسلامی از اهداف کنفرانس 180 درجه فاصله گرفتند و این سازمان که باید در مقابل اسرائیل و صهیونیسم باشد امروز در مسیر صهیونیسم قدم برمی‌دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا و دستگاه قضایی این کشور 2 میلیارد دلار پول سپرده ما را برخلاف مقررات جهانی بلوکه می‌کنند و در مقابل تهمتی که هیچ واقعیت ندارد و تمام اسناد و منابع معتبر در آمریکا می‌گوید برج‌های دوقلو به‌وسیله عربستان سعودی و القاعده منفجر شده، اما قاضی محکمه دیوان عالی آمریکا می‌گوید ایران در این قضیه دست داشته است.

ایمانی در ادامه گفت: شیطان بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا، شیطان‌های کوچک منطقه را در ریاض جمع و بیانیه صادر می‌کند و در آن تعریض‌هایی به ایران اسلامی دارد و برای کشورمان تغییر رفتار را پیشنهاد می‌دهد.

وی اضافه کرد: کشوری که هنوز 70 سال از عمرش نگذشته در کنار شیطان بزرگ آمریکا می‌گوید درباره تغییر رفتار ایران باید اعلام نظر کنیم و کسی که با پول انگلیس، خون‌ریزی، آدم‌کشی و حمله به اماکن مقدس روی کار آمده است حالا می‌خواهد برای ما خط‌ونشان بکشد.

خطیب جمعه شیراز بیان کرد: حزب‌الله به ملت عرب آبرو داد چراکه همان ملتی بودند که در چهار جنگ مقابل اسرائیل باختند و نخستین مجموعه‌ای که اسرائیل را به فرار وادار کرد حزب‌الله لبنان بود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین اظهار داشت: نخبگان، جوانان و فرهیختگان ما از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده و سابقه آل سعود، تاریخچه آن‌ها و وهابیت، افکار و جنایات وهابیون را در سراسر عالم منتشر کنند.

ایمانی با بیان این‌که باید از ظرفیت‌های موجود منطقه و دنیا استفاده کنیم و دیپلماسی ما نباید دیپلماسی انفعالی باشد و باید فعالانه برخورد کند گفت: چه نقطه‌ ضعفی داریم که بخواهیم در مقابل چهار نورسیده به بازار سیاست انفعالی برخورد کنیم.

وی با اشاره به این‌که امنیت شاخه‌های مختلف دارد و یکی از شاخه‌های آن، اخلاقی است یعنی پدر و مادر احساس امنیت کنند که فرزندانشان در جامعه دچار شبکه‌های بداخلاقی نمی‌شوند، دام‌هایی سر راه آن‌ها نیست که را منحرف شوند گفت: این تکلیف دولت است و همین‌جا باید از نیروی انتظامی و وزارت کشور تشکر کرد که گشت نامحسوس امنیت اخلاقی راه انداخته‌اند.

ایمانی همچنین خاطرنشان کرد: به مسئولان اقتصادی این استان عرض می‌کنم بعضی کارخانه‌ها در آستانه تعطیلی است و بیشتر آن‌ها با کمتر از ظرفیت کار می‌کند که باید دنبال فعال کردن کارخانه‌ها و برداشتن موانع از سر راه آنها باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها