مدیر عامل انتشارات روایت فتح گفت: کار روی زندگی شهیدان مدافع حرم یکی از فعالیت‌هایی است که در سال ۹۵ به آن خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۱۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

حسن علائی فعال مدیر عامل انتشارات روایت فتح از اهم فعالیت‌های این انتشارات خبر داد و گفت: انتشارات روایت فتح در سال 95 چند موضوع مهم را در دستور کار داریم تا بتوانیم آنها را به خروجی برسانیم.

*شهدای مدافع حرم مهم‌ترین فعالیت روایت فتح در سال 95

وی افزود: کار روی زندگی شهیدان مدافع حرم یکی از فعالیت‌هایی است که در حال حاضر 15 عنوان کار سفارش داده شده و به مرور آماده انتشار می‌شود و امیدواریم که در نمایشگاه کتاب امسال بتوانیم آنها را به مخاطبان عرضه کنیم.

مدیر عامل انتشارات روایت فتح گفت: این کار از انتهای سال 94 کلید زده شده و در نظر داریم بتوانیم حداقل 30 عنوان کتاب با محوریت شهدای مدافع حرم به بازار کتاب عرضه کنیم. با این توضیحات حداقل 5 عنوان کتاب برای نمایشگاه آماده خواهد شد و اکنون در مرحله فنی است و چاپ خواهد شد. علاوه بر این سایر کتاب‌های انتشارات روایت نیز مانند گذشته منتشر خواهد شد.

*متاسفانه کتب دفاع مقدس ترجمه نشده است

علائی در ادامه به فعالیت دیگر این موسسه انتشاراتی اشاره کرد و گفت: از سال 94 اقدام عاجلی برای ترجمه کتب روایت فتح آغاز کردیم و این اقدام در راستای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 93 بود. در آنجا احساس خلا کردیم زیرا متاسفانه کتاب‌های دفاع مقدس به زبان‌های بین‌المللی ترجمه نشده و بازدیدکنندگان دست خالی غرفه ایران را ترک می‌کردند.

او اضافه کرد: در سال 94، 4 عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیولی ترجمه شده که 10 عنوان نیز در سال 95 بر این تعداد افزوده خواهد شد. این آثار به شیوه native ترجمه خواهد شد. بنا داریم که کتاب‌های ترجمه شده را به واسطه ناشران بین‌المللی نه ناشران داخلی منتشر کنیم تا کتاب بهتر به دست مخاطبان غیر فارسی زبان برسد. با یکی از ناشران که دفتری در لندن دارد برای این کار مذاکراتی انجام شده و آنها نیز تمایل نشان دادند و در تدارک باقی مراحل کار هستم.

مدیر عامل انتشارات روایت فتح در ادامه به نحوه فرم و سبک آثار جدید روایت نیز اشاره کرد و گفت: در متن و فرم آثار روایت فتح تجدید نظری کرده‌ایم و در کارهای جدید این مسئله مشهود است و برای آثار شهدای مدافع حرم به دنبال یک قالب متفاوت هستیم. اما در مورد قلم روایت، باید گفت؛ همانطور که می‌دانید برای خودش تبدیل به یک سبک شده و ما در نظر نداریم تغییری در این سبک ایجاد کنیم.

*توزیع دغدغه تمام ناشران است

وی به نحوه توزیع کتب روایت فتح نیز اشاره کرد و گفت: توزیع معضل و دغدغه کلی تمام ناشران است و این مسئله در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و ناشران از این مسئله ناراحت هستند. باید در سطح کشور مکانیزم توزیع حل شود تا توزیع مناسبی در کشور صورت بگیرد. فعلا به همان روش سنتی در حال توزیع کتا‌ب‌ها هستیم.

علائی یادآور شد: مسئله توزیع نیاز به یک اراده ملی دارد تا بتوان دغدغه ناشران در مسئله توزیع را بر طرف کرد. ما برای حل کردن این مسئله برای اینکه بتوانیم کتاب‌های خود را به دست مخاطبان برسانیم به مقوله نشر الکترونیک ورود کرده‌ایم و کتاب‌ها را در این قالب به دست مخاطبان می‌رسانیم. اما ما به عنوان یک ناشر نتوانستیم کاری برای توزیع بکنیم.

او در بخش پایانی سخنانش پیرامون فعالیت‌های نشر ساقی گفت: در نشر ساقی هم آثار شاخصی داریم که امسال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب می‌توانند آنها را از غرفه نشر ساقی تهیه کنند. کتابی با عنوان «من انقلابی‌ام» را منتشر کرده‌ایم. این کتاب مجموعه‌ای از موضع گیری‌های انقلابی رهبر فرزانه انقلاب است که در طول سال‌های رهبری‌شان اتخاذ شده و در این کتاب جمع‌آوری شده‌اند. امیدواریم بتوانیم در نمایشگاه کتاب از آن رونمایی کنیم.

ارسال نظرات