درجلسه شهرستانی بررسی مسایل سرو مطرح شد:
در جلسه ای که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار ابرکوه و برخی از اعضا هیئت امنای سرو کهنسال در محل دایمی شورا انجام شد، برخی از مشکلات و مسایل مربوط به این اثر طبیعی ملی ارزشمند مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۵۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، رضا ربانی؛ عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه برخی مشکلات پیش آمده برای این اثر طبیعی ملی را بیان کرد و افزود: این اثر فاخر و ملی نیازمند توجه بیشتر مسئولین استانی و کشوری دارد.
ربانی در این جلسه از برنامه های توسعه ای، امنیت، ثبت جهانی این اثر، راه های دسترسی آسان به سرو،چگونگی تشکیل هیئت امناء سرو کهنسال و ... سوالاتی را مطرح نمود.
در ادامه جلسه، جواد شمس، یکی از اعضا هیئت امنا سرو کهنسال ابرکوه با بیان این مطلب که سرو کهنسال جزء مناطق چهارگانه محیط زیست می باشد، افزود: این اثر طبیعی ملی نیازمند چارت سازمانی می باشد.
شمس بیان داشت: در سال های گذشته اداره امورات این اثر توسط کارگروهی بنام کارگروه ساماندهی یا راهبردی سرو با ریاست مدیر کل محیط زیست انجام می شده است که اعضاء تشکیل دهنده آن فرمانداری، شهرداری، محیط زیست،میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی (حفظ نباتات) و منابع طبیعی (مرزک تحقیقات و دانشکده منابع طبیعی) می باشند.
وی، نصب دوربین مداربسته، محوطه سازی اطراف ، نهال کاری داخل محوطه سرو طبق طرح جامع، پیگیری ثبت جهانی این اثر ارزشمند طبیعی ملی، اصلاح خاک و پیگیری خط تلفن برای محافظین اثر را از اقداماتی دانست که در سال جدید انجام می شود و افزود: ساماندهی ورودی های شهرستان انجام تبلیغات گسترده تر با ایجاد کمیته فنی تبلیغات در شهرستان، تملک خانه ای اطراف با جذب اعتبارات استانی و ملی، واگذاری ساختمان های ادارای اطراف سرو جهت ایجاد موزه گیاه شناسی و جانورشناسی و ... می تواند در جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی می تواند مثمر ثمر باشد.
شایان ذکر است: سرو ابركوه درختي است بي نظير از تيره ي CUPRESSUCEAE با ارتفاع بيش از 25 متر و قطر تنه آن كه به 18 متر ميرسد. به گفته ي گياه شناس روس، پروفسور الكساندروف عمر اين درخت 4000 سال است حال آنكه گياه شناسان ژاپني عمر آن را تا 8000 سال نيز تخمين زده اند.

ارسال نظرات