خبرهای داغ:

مراسم تحلیف ۱۱۱ وکیل در اهواز برگزار شد/ وکلا سوگندنامه خواندند

مراسم تحلیف ۱۱۱ وکیل با حضور مسئولان دادگستری خوزستان در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۹۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم تحلیف مراسم تحلیف ۱۱۱ وکیل شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان دادگستری خوزستان در سالن آمفی تئاتر شهرک امام رضا (ع) اهواز برگزار شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان در مراسم تحلیف این وکلا با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر اظهار کرد: جشن تحلیف ۱۱۱ نفر از وکلای جوان با ولادت مقدس امام علی (ع) مصادف شده و این تقارن را به فال نیک می گیریم و  انشاالله تمام افرادی که امروز با برگزاری این مراسم در آینده به کسوت وکیل پایه یک دادگستری منصوب می شوند، عدالت خواهی، عدل و داد را از امام علی (ع) به عنوان الگوی رفتاری سرمشق زندگی خود قرار دهند.

سید یزدالله طاهری نسب افزود: مراسم تحلیف وکلای دادگستری یک مراسم اختصاصی و آخرین شرط تکمیلی ورود به حرفه وکالت است. این مراسم آنقدر اهمیت دارد که جدای از مراسم (استقلال کانون وکلا از دادگستری) برگزار شود. همه ساله هر دو مراسم به صورت اشتراکی و در یک روز برگزار و باعث به حاشیه رفتن مراسم تحلیف می شد ولی امسال هر دو مراسم را به صورت مجزا و مستقل برگزار کردیم.

لزوم پایبندی وکلا به پرهیز از اغراض سیاسی

وی خطاب به وکلای جدید گفت: اهمیت تحلیف و آثار این سوگند و اصولی که در آینده باید به آن پایبند باشید را امروز در این مراسم روشن می کنیم. رکن اول برای وکالت قانون است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان ادامه داد: وکیل تنها مقام رسمی غیر دولتی است که در جهت حاکمیت قانون عمل می کند. دفاع از حقوق موکل در عین این رعایت قانون لازم است و هر نوع دخل و تصرف در حقوق موکل باید مبتنی بر اصل امانتداری باشد.

طاهری نسب بیان کرد: وکلا نماینده دولت و حاکمیت نیستند و باید از حقوق موکل دفاع کنند، البته این در این دفاع نباید از مسیر قانون و عدالت خارج شوند.

وی خطاب به وکلای جدید گفت: این سوگند عهد هر وکیلی با خدای خود و وجدانش است. شما باید همیشه شرافتمندی را به عنوان یک وکیل خوب حفظ کنید و پرهیز از اغراض سیاسی، کینه توزی و رعالت عدالتخواهی از جمله مواردی دیگری هستند که شما باید به آن پایبند باشید.

تبلیغ های بدی پشت سر وکلای کشور می شود

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان اضافه کرد: شما از امروز به بعد بیش از گذشته در برابر شغل وکالت مسئول هستید. متأسفانه در کشور ما تحت تأثیر اشتباهات و خطاهایی که برخی از وکلا داشته اند و همچنین تحت تأثیر تبلیغ های بدی که پشت سر آنها انجام می شود، برخی مواقع وجهه کار خدشه دار می شود.

طاهری نسب عنوان کرد: اگر منزلت حرفه ای وکالت به عنوان یک اصل سرلوحه کار باشد، این مسائل کمتر می شود. البته خوشبختانه در حال حاضر وکلای کانون وکلا از نظر رعات شأن و منزلت ممتاز هستند ولی باز هم برخی وکلای کشور روش هایی را انتخاب می کنند که اصلا شایسته نیست.

وی خطاب به وکلا گفت: باید از هر رفتاری که منجر به کاهش اعتماد عمومی نسبت به قشر شما می شود، ولو اینکه در تنگنای مالی باشید چه در محل کار و یا حتی زندگی شخصی پرهیز کنید. رقابت سالم را در حرفه خود پیگیری و هرگز به روش های ناسالم برای جذب پرونده متوسل نشوید.

وکلا برای جذب مشتری وعده واهی ندهند

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان ادامه داد: شما وکلا نباید برای جلب مشتری وعده های واهی بدهید و پرداخت حق حساب به کارمند دادگستری برای ارسال پرونده به شما باعث تنزل جایگاه وکلا می شود. همواره نیازمند مطالعه هستید و وکیل خوب باید همیشه دانش و اطلاعات خود را به روزرسانی کند.

طاهری نسب یادآور شد: علم نظری و مهارت علمی دو ویژگی یک وکیل خوب است. البته وکلا همواره باید سختی ها و امکان موفق نشدن خود در پرونده های حقوقی را به موکلانشان گوشزد کنند. همچنین هر نوع همکاری و یا دفاع آنها باید منوط به عقد قرارداد با موکل یا موکلان باشد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری خانه دوم وکلاست گفت: برای گرفتن رأی دادگاه نباید بله قربان گو شد. برخورد برخی از مراجع قضایی با برخی وکلا خوب نیست ولی چنین رفتاری به خاطر نداشتن رفتار فاخر و شأن کار آن وکیل است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان تأکید کرد: وکلا در ایران بر اساس اصول اخلاقی، عرف اخلاق ایرانی و همچنین قواعد اخلاقی جامعه جهانی مؤظف به رعایت احترام دیگران هستند.

مانع سازش شدن طرفین بر خلاف سوگندنامه وکالت است

طاهری نسب ابراز تأسف کرد: متأسفانه برخی وکلا مانع سازش طرفین پرونده های حقوقی می شوند و این بر خلاف سوگندنامه وکالت است. همچنین مناقشه با موکل بر سر مسائل مالی کار خوبی نیست و همیشه باید حق را به موکل داد.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: کسی که مشکل حقوقی و یا قانونی دارد با وکیل دادگستری قرارداد منعقد می کند که این قرارداد موجب حقوق و تکالیفی برای موکل و وکیل خواهد شد.

منصور شکیبا افزود: یکی از شاخصه های شخصیت وکیل دادگستری علاقه به کار است. وکلا باید شغل خود را خوب شناخته و نسبت به آن علاقه داشته و برایشان جذابیت داشته باشد.

وی بیان کرد: حق طلب و مدافع حق بودن یکی از ویژگی های وکیل است. دفاع از حق اصولا بر عهده صاحب حق است ولی به واسطه تجربه و دانش این امر را به وکیل تفویض کرده اند. البته جنبه دفاعی از حق در سوگندنامه وکلا هم ذکر شده و کسی که از حق و حقوق مردم دفاع می کند از صالحان محسوب می شود.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان گفت: دانش حقوقی یکی از مشخصه های وکلای خوب و زبده است. یک وکیل باید همواره اطلاعات حقوقی خود را به روزرسانی کند و در این صورت می تواند در پرونده های حقوقی توفیق های بیشتری را کسب کند.

وکیل غیرمستقل به هیچ وجه قابلیت دفاع را ندارد

شکیبا ادامه داد: یک وکیل خوب باید آزاد و مستقل باشد. مفهوم و استاندارد جهانی برای یک وکیل این است که آزاد و غیروابسته به نهاد دولتی و دستگاه قضایی باشد. اگر یک وکیل غیرمستقل باشد آن وقت به هیچ وجه قابلیت دفاع را حتی با داشتن علم و دانش بالا ندارد.

وی یادآور شد: شجاعت و احساس مسئولیت، صداقت، قانونمنداری و رعایت شأن و معنویت نیز از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب است. مأموریت وکیل دادگستری در چارچوب های به نام معونیت، حق و آزادگی نهفته شده و رفتار و حرکت های وکلا به واسطه آیین نامه قانون استقلال کانون وکلا همواره زیر ذره بین است.

نایب رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگتسری خوزستان نیز در این مراسم بیان کرد: در سال ۹۳ از بین متقاضیان وکالت ۱۵۰ نفر پذیرفته شدند که از این میان ۱۲۰ نفر در اختبار بهمن ماه ۹۴ شرکت کردند.

نوال نزالی اضافه کرد: شروع اختبار کتبی از ۱۰ تا ۱۶ بهمن ۹۴ و شروع اختبار شفاهی نیز از ۲۴ تا ۳۰  بهمن سال گذشته بود که از تعداد ۱۲۰ شرکت کننده ۱۱۱ نفر در اختبار قبول شدند.

وی تصریح کرد: امشب این ۱۱۱ نفر پس از مراسم تحلیف پروانه وکالت پایه یکم خود را دریافت خواهند کرد.

انتخاب ۵۰ کارآموز وکالت از بین دو هزار و ۹۶۵ متقاضی

نایب رئیس هیت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان خبر داد: در آزمون ورودی سال ۹۴ کل شرکت کنندگان دو هزار و ۹۶۵ نفر که از این تعداد یک هزار و ۳۶۸ نفر زن و یک هزار و ۵۹۷ نفر هم مرد بودند. از این تعداد ۵۰ نفر پذیرفته شده و هم اکنون در حال دریافت پروانه کارآموزی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار