خبرگزاری بسیج: استاد اصغر معاذی در آئین رونمایی از کتاب شعر«آه یاس» اثر محمد مهدی محمدی نویسنده جوان و با آتیه عرصه ادبیات و شعر، بر بیان دیدگاه و اعتقادات نویسنده در این نوع آثار تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۹۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ معاذی با اشاره به جوان بودن و سن پایین محمدی خاطر نشان کرد: محتوای این کتاب بلند تر از سن و تجربه نویسنده است و اظهار امیدواری کرد که نویسنده در ادامه فعالیت خود دچار روزمرگی و تکرار نشود.

 وی با تشریح خصوصیات اشعار آئینی، تصریح کرد: در این ژانر از ادبیات بیشتر اعتقادات ما دخیل است اما انتقاد شاعر، اشعار را می سازد؛ در شعر آئینی قوانین را رعایت کرده و تاریخ نویسی می کنیم اما می توانیم در میان آنها اعتقادات و حرف و نظر خودمان را هم بیان کنیم. وی با اشاره به شعر محتشم با عنوان:«باز این چه شورش است که در خلق عالم است...» تصریح کرد: ابتدای شعر روایت است، اما شاعر در بیت های بعدی گلایه و جسارت می کند و اظهار می دارد: ... این سیل افتاده به هامون حسین توست... مراد ما فقط جاری ساختن اشک مخاطب نیست، بلکه در شعر آئینی باید یک جای خالی برای خودش هم شاعر باشد.

وی با تحسین اثر این نویسنده جوان اظهار داشت: محمدی از خودش جلوتر است، این کتاب ها در سطح بالا و در اوج هستند و از نظر حسی، اعتقادی و عواطف قابل تقدیر بوده و نویسنده دین خود را ادا کرده است اما نباید کارهای بعدی او تکراری باشد. این کتاب ها از هم تاثیر پذیری دارند اما اگر این روند ادامه پیدا کند و تکرار شود نویسنده تمام می شود. نویسنده با یک اثر گل می کند اما تکرار این رویه فقط منجر به کتاب سازی می شود. نویسنده و شاعر اگر مقتل می خواند باید یک جای خالی هم برای بیان حرف خودش داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار