به همت دفتر بسیج خواهران ناحیه مرکزی یزد:

یادواره شهید محمد منتظر قائم در ناحیه مرکزی یزد برگزار شد

یادواره شهید محمد منتظر قائم به همت دفتر بسیج خواهران ناحیه مرکزی یزد با حضور نماینده ولی فقیه ،فرمانده و جمعی از پایوران ،فرمانده و بسیجیان پایگاهای تابعه ناحیه مرکزی یزد در محل جلسات ناحیه در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۹۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ پورشمسی فرمانده ناحیه مرکزی یزد در این یادواره با معرفی شهیدمحمدمنتظرقائم به عنوان بنیان گذار کمیتهوفرمانده سپاه پاسداران یزد در زمان صدور فرمان تشکیل سپاه دراردیبهشت ماه سال 58 اظهار داشت: قطور ترین پرونده در خصوص مبارزه با ساواک در یزد متعلق به این شهید بزرگوار می باشد.

سرهنگ پورشمسی با بیان افتخار از اینکه شهر یزد قدمگاه این شهید بزرگوار است و اشاره به تشکیل اولین جلسه سپاه با حضور حجت الاسلام ناصری امام جمعه موقت یزد،سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ،سردار شهید منتظر قائم و تعداد27 نفر از پاسداران کمیته در محل ناحیه مرکزی در تاریخ 8 خردادماه سال1358 افزود: حضور این سردار شهید در یزد به خاطر حضور در مناطق عملیاتی و درگیری در قائله کردستان کمرنگ بوده است و ایشان در فروردین ماه سال 1359 به عنوان فرمانده سپاه یزد منصوب و بهمقام والا شهادت که آرزوی دیرینه اش نائل می گردد.

وی در ادامه با بیان این نکته که از نظر کارشناسان تحلیلی و نظامی، آمریکا بدون داشتن عوامل نفوذی در ارکان کشورهابااستفاده ازسیاست های کثیف خود جرات حمله به کوچکترین کشور ها را ندارد افزود: عدم جرات و شهامت این قدرت ترسو و بزدل برای حمله به کشور ها بدون حضور قبلی عوامل نفوذی در آن کشور ها را نقطه بارز و محسوس در مرور تاریخ جنایتهای آمریکا و حملات آن عنوان نمود.


فرمانده ناحیه مرکزی یزد با بیان تاکیدمقام معظم رهبری (مده الظله)به مسئولین کشور در خصوص مراقبت از نفوذ دشمن ، مسئله نفوذآمریکابه وسیله دخالت در مسئله انتخابات و انتصاب بنی صدر به عنوان رئیس جمهور راعامل حمله نظامی آمریکا به طبسمعرفی کرد و درادامه بر تداوم امروز این سخن از امام خمینی(ره) که فرمودند:آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تاکید نمود.


وی در ادامه با اشاره بهفرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر مامور خدا بودن که شنهای طبس و معجزه دانستن حادثه طبس و اظهارات دروغ آمریکایی ها در سایت ها و فضای مجازی مبنی بر صدور عدم حمله و پیگیری مامریت حمله به تهران قبل از وقوع حادثه شن در صحرای طبس،بازی با کلمات توسط استکبار جهانی در حوزه جنگ نرم و سایبری راهدف دشمن برای زیر سوال بردنارزش معجزه بودنحادثهشنهای طبس و بیانات امام خمینی (ره )عنوان نمود.

سرهنگ پورشمسی ضمن تاکید بر توجه و مراقبت بسیجیان برای جلوگیری از مسئله نفوذ در ارکان حکومتی تصریح کرد:امروز در عصری که دشمن دنبال نفوذ در نظام و جریانات آن است نهایت دقت در فضای سایبری را داشته باشند.

وی در آخر تواضع و فروتنی،صبوری وبردباری،تهذیب نفس،هوشمندی،درایت بالای در مبحث فرماندهی و استکبار ستیزی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار ذکر و ترویج الگوهای شهید محمد منتظر قائم و سایر شهدا را از وظایف کنونی ما بیان نمود.

"مدرسی" همسر شهید محمد منتظر قائم نیزبا بیان خاطره ای از شهید بزرگوار با پیام تقویت بدن برای مقابله با ضربات دشمن، با وصف وتوصیف حادثه بیابان طبس به عنوان معجزه ای برای به خاک ذلت کشیدن آمریکا جنایتکار ،آنرا تفسیر سوره آیه "و مکرو و مکرالله و الله خیر ماکرین " عنوان نمود و تصریح کرد:ملت ایران با اتکا به قدرت لایزال الهی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مده الظله) و با حفظ شعار نه شرقی،نه غربی،جمهوری اسلامی و مستقل از هر قدرت ابرقدرتی روی پای خود ایستاده است .

وی قرار دادن اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر تحریم های دشمن به صورت محکم و استوار در کارها و برنامه ها را از مسئولین کشور خواستار شد .

لاور همرزم شهید بعد از بیان خاطرات و شرح وتوصیفی درباره چگونگی و مکان شهادت شهید محمد منتظر قائم و با اشاره بر امکان پذیر بودن یک نفر به عنوان رهبر و یک نفر به عنوان ولی فقیه افزود: رهبر انقلاب و ولی فقیه در زمان کنونی همانند زمان امام خمینی(ره) یک نفر است.

لاور با بیان امکان پذیر بودن تمرد از دستور رهبر و عدم امکان تمرد از ولی فقیه از لحاظ شرعی ومسئول و پاسخگو بودن در پیشگاه خدا خاطر نشان کرد:دشمنان و خائنین برای حذف ولی فیه از کشور ایران تلاش می کنند.

مدیحه سرایی در وصف فضایل امام علی(ع) از برنامه های پایانی این یادواره بود.





ارسال نظرات