خبرهای داغ:
مراسم جشن میلاد امیر المومنین علی (ع) در حسینیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۷۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، حجت الاسلام حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در مراسم جشن میلاد امام علی(ع) که حسینیه این ناحیه برگزار شد، به آثار اعتکاف در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: کسی که مدتی برخلاف خواست درونی خویش، خود را در محلی حبس و از بسیاری از امور مانند حرف زدن که بطور طبیعی تمایل به آن ها دارد پرهیز کند خود به خود تمرینی است که انسان را از خواهش های نفسانی دیگر اجتناب کند و او را از گناه با می دارد.
وی افزود: اعتکاف یک عمل تربیتی، معنوی و عرفانی است که هرچه آداب آن رعایت شود آثار بیشتری در پی خواهد داشت که باید در این ایام اخلاص، مداومت بر ذکر و نماز و تلاوت قرآن، پرهیز از امور دنیوی و ترک گناه، را معتکفین رعایت کنند.
عدالتی شربیانی در ادامه با تبریک میلاد فرخنده حضرت علی(ع)، عنوان کرد: آن امام بزرگوار عدالت علوی را برای جهانیان به ارمغان آورده و مژده آور راستین عدل و آرمان والای عدالت اجتماعی در جامعه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: امام علی (ع) پرچمدار عدل، داد و رهایی از دام و زنجیر بیدادگری و استکبار است که عدالت علوی را در صفحات زرین تاریخ پدید آوردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با بیان اینکه در قرآن آیه هایی در مورد امام علی(ع) نازل شده است، افزود: این امر نشان دهنده مقام و منزلت آن حضرت در نزد پروردگار عالمیان است و باید سیره و شخصیت آن امام بزرگوار را از دیدگاه قرآن، از نگاه نبی مکرم اسلام(ص) و از دیدگاه خود آن حضرت مورد بررسی و مطالعه قرار داده تا به درستی بشناسیم.
گفتنی است این مراسم با مولودی خوانی برادر ابراهیم یرلی در وصف امیر مومنان علی (ع) ادامه یافت.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها