خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: نخستین نشست مجمع بسیج شبستر درسال 95 با بررسی موضوع آسیب شناسی اجتماعی طلاق و سبک زندگی اسلامی در سالن شهید آوینی سپاه شبستر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۵۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه شبستر و رئیس مجمع بسیج این شهرستان با اشاره به برخی هنجارها و نابسامانی های اجتماعی درجامعه، گفت: مسائل و مشکلات اجتماعی خطری بزرگ و پیچیده برای زندگی اجتماعی است، بنابراین این معضل ها زمانی به وجود می آید که میان معیارها و واقعیتهای اجتماعی فاصله به وجود آید که اجتماع بشری را تحت تاثیر قرار می دهد.

جعفر رزمی معضل طلاق را به عنوان یک آفت و بلای اجتماعی مطرح و بیان کرد: آمار طلاق و مقایسه آن با میزان ازدواج، از سال های گذشته تاکنون، خطر جدی برای جامعه ایران است که متاسفانه این آمار رو به گسترش است.

وی تلاش نکردن افراد برای رفع نیازها در محیط خانواده و قصد تسلط داشتن زوجین بر یکدیگر و ایجاد حکومت دیکتاتوری در حریم خانواده را از جمله علت های این پدیده رو به گسترش اجتماعی برشمرد که باید با دیده بهتری در محیط خانواده تعامل شود.

هادی زندیه جانشین فرمانده سپاه شبستر نیز در سخنانی برخی باورهای غلط(رقابت داشتن مادر شوهر با عروس و ...) را به عنوان یکی دیگر از عوامل اختلاف زوجین و تحریک احساسات آن ها عنوان و خاطرنشان کرد: به راحتی با آگاه سازی و برگزاری کلاس های اجباری مشاوره می توان زوجین را از بروز چنین اختلافاتی آگاه کرد که اغلب زمینه ساز بروز طلاق در بین خانواده های اصیل ایرانی می شود.
ارسال نظرات