خبرهای داغ:
امام جمعه شهر پردیسان گفت: سپاه شجره طیبه ای است که روز به روز بارورتر و با برکت تر خواهد شد و چشم مستضعفان عالم به انقلاب اسلامی ماست و این وظیفه خطیر سپاه را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۲۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
حجت الاسلام والمسلمین صمصمام الدین قوامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ابراز داشت: انقلاب فرزندان زیادی دارد یکی از فرزندان برومند انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در حقیقت شبیه ترین نهادهای انقلابی به اصل انقلاب است. 

وی گفت: پاسداران درک انقلاب، حفاظت از انقلاب، ایمان به رهبری و اهداف انقلاب را به صورت تمام عیار در خود جای داده اند. ما در ابتدای انقلاب ارتش داشتیم زمان تأسیس انقلاب لیبرال ها به حضرت امام خمینی (ره) فشار می آوردند که ما ارتش داریم و نیاز به تشکیل سپاه نیست اما بزرگانی همچون شهید آیت الله مطهری و شهید آیت الله بهشتی که انقلاب را خوب درک کرده بودند مقاومت نمودند و تشکیل سپاه پاسداران را به امام خمینی(ره) پیشنهاد می دهند و شورای انقلاب اسلامی هم تصویب می کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شود.

قوامی ادامه داد: برای تعیین اسم سپاه مواردی را مد نظر داشتند که نهایتاً بنابر این شد که طبق آیه 60 سوره انفال که فرموده است و اعدو الهم ما استطعتم من قوه، اسم سپاه را به گونه ای در نظر بگیرند که تمام اهداف انقلاب را در دنیا بتواند محافظت کند. بنابراین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شد.

امام جمعه پردیسان در پایان ابراز داشت: این پاسداری از انقلاب اسلامی مجوزیست برای مأموریت های برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی منحصر به ایران نیست و در هر کجای عالم بارقه ای از اسلام باشد انقلاب اسلامی در بسط آن و در دفاع از ان احساس وظیفه می کند و بخش عمده ای از این مأموریت دفاع را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عهده دارد و لذا سپاه شجره طیبه ای است که روز به روز بارورتر و با برکت تر خواهد شد و چشم مستضعفان عالم به انقلاب اسلامی ماست و این وظیفه خطیر سپاه را نشان می دهد.
ارسال نظرات