در حالی که با پایان یافتن اعتصاب ۳ روزه در صنعت نفت کویت سرمایه گذاران مجددا بر نگرانی ها درباره مازاد عرضه در بازار تمرکز کرده اند، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۱۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که با پایان یافتن اعتصاب 3 روزه در صنعت نفت کویت سرمایه گذاران مجددا بر نگرانی ها درباره مازاد عرضه در بازار تمرکز کرده اند، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته و نگرانی ها درباره مازاد عرضه جهانی را تقویت کرده است. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 94 سنت کاهش به 43 دلار و 9 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا هم 98 سنت، معادل بیش از 2 درصد کاهش داشت و به 40 دلار و 10 سنت رساند.
6 تانکر غول پیکر در پایانه صادرات نفت کویت برای بارگیری نفت صف کشیده اند و این کشور تولید خود را از 1.1 میلیون بشکه در روز یکشنبه به 1.6 میلیون بشکه رسانده است. کویت در ماه مارس روزانه 2.8 میلیون بشکه نفت تولید کرد.
پایان اعتصاب در کویت، مجددا پیش بینی کاهشی از قیمت ها را احیا کرده که ناشی از شکست مذاکرات دوحه در روز یکشنبه بوده است.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در اوسلو گفت: «کویت در حال بازگشت به سطح عادی تولید است و ما انتظار داریم قیمت ها پس از شکست نشست دوحه افت بیشتری داشته باشد.»
آمارهای اسنتیتوی نفت آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش داشته است.
افزایش حجم ذخایر به میزان 3.1 میلیون بشکه در هفته منتهی به 15 آوریل و رسیدن آن به 539.5 میلیون بشکه در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند این افزایش فقط 2.4 میلیون بشکه باشد.
سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا هستند تا سر نخ های بیشتری از چشم انداز عرضه جهانی نفت به دست آورند.
ارسال نظرات