خبرهای داغ:
به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان:

برگزاری اولین همایش نفی خشونت از دیدگاه اسلام در بوکان

اولین همایش نفی خشونت از دیدگاه اسلام با حضور اندیشمندان و صاحب نظران جنوب آذربایجان غربی در بوکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۸۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایش نفی خشونت از دیگاه اسلام با حضور مسئولان شهرستانی، امام جمعه، روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی، اندیشمندان، اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، فعالین قرآنی و جمعی از مسولین در محل سالن فرهنگی هنری سیمرغ بوکان برگزار گردید.

در ابتدای این همایش امام جمعه بوکان در سخنانی اسلام را دین رحمت و نجابت دانست و گفت: پیامبر بزرگ اسلام در طول حیات پربار خود منادی صلح و و مهربانی بودند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: اسلام در طول حیات خود با خشونت و افراط مخالف بوده و این را می توان در احادیث نبوی و کلام بزرگان دین به وضوح دید.

وی اظهار کرد: هم اکنون گروهای تکفیری که با حمایت رژیم صیهونیستی و امریکا و همچنین بعضی از سران سرسپرده عرب در حال جنایت های تکان دهنده در جهان اسلام هستند با دستورات دین مبین اسلام که پر از مهر و محبت است فاصله بسیار دارند.

در ادامه این همایش ماموستا عباس احمدی امام جمعه موقت بوکان نیز در سخنانی گفت: خداوند دین اسلام را به وسیله پیامبر بزرگ اسلام به جامعه بشریت معرفی کرد تا آن اشخاصی که به نوعی دچار گمراهی شدند بتوانند به وسیله دین مبین اسلام روح خود را تطهیر کنند.

وی افزود: اسلام آمد تا برابری و برادری را در جهان گسترش دهد و دشمنی ها و دوگانگی ها را از جهان بشوید.

ماموستا احمدی عنوان کرد: خداوند در قران از اخلاق پاک مهربانانه پیامبر سخن به میان می آورد هیچ گاه از پهلوانی و شجاعت وی حرفی نگفته است.

این روحانی برجسته بوکانی ادامه داد: متاسفانه امروز که بعضی به نام اسلام تند روی های انجام می دهند و به کشتار های جنون آمیز دست می زنند هیچ گاه جزء برنامه ها و دستورات اسلامی نبوده است بلکه محبت مهربانی از مهمترین رسالت های اسلام تا به روز قیامت است.

وی اظهار کرد: در هیچ جای از زندگی پیامبر و صحابه وی اثری از خشونت دیده نمی شودو این مهم نشانمی دهد که اسلام نه دین جنگ و خونریزی بلکه آیین صلح و مهربانی است.

در ادامه يكي از اساتيد دانشگاه نيز در سخناني گفت: دين اسلام، دين ميانه روي بوده و به همين دليل خدا آن را صراط مستقيم خوانده است.

جلال حمزه زاده افزود: افراط و خشونت باعث نفرت و گريز از دين مي شود و به اين علت دشمنان اسلام قصد دارند كه با افراطي گري دين اسلام را خدشه دار كنند.

وي گفت: علماي دين اسلام مي توانند با روشنگري در مورد گروه هاي تكفيري و اهداف و برنامه هاي آنها، مردم را با اهداف شوم اين گروه ها و نقشه هاي آنها بيشتر آشنا كنند..

ماموستا عبدالرحمن قلاوندی چهارمین سخنرانی بود که طی سخنانی به نفی خشونت در جهان اسلام پرداخت و گفت: خدای که مایه رحمت است، محمد (ص) را به عنوان رحمت للعالمین برای جهانیان فرستاده است.

وی افزود: خداوند در قران می فرمائید: ای پیروان رحمت للعالمین به هر آنچه در زمین است مهر بورزید تا خداوند منان به شما مهر بورزد.

این روحانی اهل تسنن بوکان عنوان کرد: اسلام می فرمائید، کفر یک مریضی است و هیچ دکتری نیز مریض خود را از بین نمی برد بلکه سعی می کند با تمام تلاش او را درمان کند.

قلاوندی تصریح کرد: دین مبین اسلام نیز دارای رسالتی این گونه است و آمده تا تیرگی ها را از میان بشریت برچیند.

امام جماعت مساجد بوکان عنوان کرد: خداوند به صراحت می فرماید با کفاری که با شما جنگ و دشمنی ندارند مهربانی کنید و به آنها محبت بورزید همچنان که به پدر و مادر خود نیکی می کنیدو همچنین پیامبر نیز می فرماید ای امت من از آه مظلوم بترسید حتی اگر این ناله ها از سوی کافرین باشد زیرا در بارگاه باری تعالی آه مظلومان ولو اگر کافر نیز باشد بدون پرده به خدا می رسد.

وی افزود: متاسفانه اکنون در میان بسیاری از مردم جهان این سئوال مطرح است که اگر اسلام و پیامبر بزرگ آن این همه منادی صلح و مهربانی بوده است پس این همه خشونت که از جهان اسلام سرچشمه می گیرد چیست؟

ماموستا قلاوندی خاطر نشان کرد: جواب این سئوال در احادیث پیامبر (ص) نهفته است که 1400 سال پیش از پیدایش تکفیری ها سخن از پیدایش این گروها کرده که با سن کم و کونیه های متفاوت دارای دینی سست خواهند بود و ایمان آنان از حنجره شان بیرون نمیاید.

این ماموستای اهل تسنن بوکانی گفت: اگر نگاهی به کشورهای همچون سوریه، یمن، افغانستان، سودان، سومالی، عراق و ... بیندازیم به اوج فاجعه ای پی میبریم که استکبار جهانی به همراه یهودیت و نوکرانشان در منطقه سعی بر نابودی اسلام واقعی دارند تا اسلام آمریکایی را جایگزین آن کنند..

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی و صیهونیسم هیچگاه نمیخواهند که پرچم صلح اسلام در جهان به احتزاز در آید و با تمام توان در حال ایجاد گروهای تکفیری و ایجاد دو دستگی در میان امت اسلامی هستند.

این ماموستای جوان بوکانی افزود: اکنون گروهای تندرو اسلامی، امریکا، رژیم صیهونیستی و دیگر مشرکان را دوست خود و امت اسلامی را دشمن می دانند و هر روز هزاران نفر از زنان و کودکان بیگناه را در بلاد اسلامی به خاک و خون می کشند.

وی تصریح کرد: بزرگترین علت های پیدایش افراط در جوامع اسلامی سطحی نگری به موضوعات مختلف و همچون نبود علمای برجسته در میان گروهای تندرو است.

قلاوندی گفت: این گروها در نبود علمای برجسته در میان خود با فتواهای غلط و اشتباه باعث گمراهی مردم عام می شود و چنین وقایعی را می آفریند که ما امروز می بینیم.

وی در پایان ادامه داد: لازم است اکنون همه عالمان دینی و استاتید دانشگاهی در دست هم دهند و با راهنمایی های پی در پی و خستگی ناپذیر عوام بویژه جوانان خود را از دام های که این گروها برای آنان پهن کردند آگاه سازیم.

پنجمین و آخرین سخنران این همایش مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور سنت آذربایجان غربی بود که در سخنانی گفت: دين اسلام جزو ادياني در جهان است كه از جاذبه فراواني برخوردار بوده و عده زيادي در كشورهاي غير اسلامي به اين دين الهي گرايش پيدا كرده اند و از اين رو دشمنان اسلام مي خواهند با نشان دادن خشونت توسط تكفيري ها و نسبت دادن آن به اسلام، از گسترش اسلام در كشورهاي خود جلوگيري كنند.

حجت الاسلام فعال آذر با بيان اينكه براي جلوگيري از نفوذ دشمنان بايد از لحاظ نظامي خود را كاملا آماده كنيم، افزود: يهود و نصاراي زمان پيامبر به اسرائيل و آمريكاي امروز تبديل شده اند بنابراين بايد توان دفاعي خود را براي مقابله با آنها تقويت كنيم.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت آذربايجان غربي با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل اظهار كرد: كليد نجات اقتصاد ايران و خروج از اين شرايط اجراي اقتصاد مقاومتي است و نبايد اين دستور در لابه لاي كتاب ها باقي مانده و فراموش شود.

ارسال نظرات