در دیدار مسئولان بسیج رسانه از خانواده شهید علی نبی‌پور، از نخستین شهدای خبرنگار کشور، پدر این شهید گفت: امام(ره) خبر شهادت علی را به من داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۸۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیاتی از بسیج رسانه ، امروز 1 اردیبهشت ماه در دیدار پدر شهید خبرنگار علی نبی پور ضمن تبریک روز پدر به ایشان، هدیه ای را به مناسبت این روز به این پدر بزرگوار تقدیم کردند.
شهید نبی پور متولد سال 1339 درتبریز ازنخستین شهدای خبرنگار کشورمان در دوران جنگ تحمیلی است که در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد.


شهید علی نبی پور فعالیت خبرنگاری خود را از1360 آغاز کرد و در این راه تلاش و کوشش فراوانی را در این راه مقدس به کشور عرضه داشت. این شهید بزرگوار در سنین جوانی از طرف دکتر کمال خرازی(مدیرعامل وقت ایرنا) به سمت سرپرستی واحد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در یاسوج منسوب شد.
حاج حسین نبی پور در تشریح روز شهادت پسرش گفت: شبی که عملیات رمضان اتفاق افتاد، شهادت علی را احساس کردم و بسیار گریه کردم. آن شب امام خمینی(ره) به خوابم آمد و خبر شهادت پسرم را به من داد. فردای آن روز یک سرباز با مافوقش آمدند و خبر شهادت علی را به من دادند.
پدر این شهید بزرگوار پس از بیان ویژگی ها و خصائص اخلاقی این شهید بزرگوار اظهار کرد: علی یک بسیجی بسیار فعال بود و در مسجد فعالیت های مذهبی فراوانی را انجام می داد. او پس از آشنایی با دکتر کمال خرازی به ایرنا رفت و علیرغم سن کمی که داشت به سمت سرپرستی واحد ایرنا در یاسوج منسوب شد.


وی در ادامه توصیف روحیات این شهید خبرنگار افزود: پس از شهادتش، دوستانش به من می گفتند که علی در دورانی که در یاسوج مشغول فعالیت بود نماز شب می خواند و بسیار عبادت خدا را می کرد. برای نمونه در یک ماموریت آبدارچی اداره را به دنبال علی فرستاده بودند تا برود و ببیند که علی چکار می کند. آبدارچی گفته بود که علی هر روز ساعت 3 بامداد از خواب بیدار می شود و نماز می خواند.
خانم «لعیا سرخی زاده» مادر این شهید خبرنگار در اوایل اسفند ماه سال 92 به دیدار فرزندش به سرای باقی شتافت. پدر این شهید نیز اکنون ساکن تهران هستند.
ارسال نظرات