یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
علی یونسی با بیان اینکه برجام گلوگاه صادراتی را محدود کرده است افزود: از جمله راهکار اساسی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تداوم رشد و توسعه واحدهای تولیدی و رونق صادرات است و بسیاری از کالاها طبق استاندارد آمریکایی رتبه لازم را کسب نکرده و از صادرات برگشت می‎خورد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۵۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

علی یونسی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برجام موجب روانی مسیر واردات کالا شده و هیچگونه محدودیتی در واردات کالاهای اساسی و غیر اساسی دیده نمی‎شود.

وی با بیان اینکه برجام گلوگاه صادراتی را تنگ نموده افزود: از جمله راهکار اساسی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تداوم رشد و توسعه واحدهای تولیدی و رونق صادرات است و بسیاری از کالاها طبق استاندارد آمریکایی رتبه لازم را کسب نکرده و از صادرات برگشت می‎خورد.

یونسی خاطر نشان کرد: برجام و برداشته شدن تحریم ارتباطی ندارد و هنوز این تحریم در حوزه نفتی و مبادلات پولی و بانکی به شکلی جدی وجود دارد و جابجایی پول بدون اجازه استعمارگری آمریکا وجود ندارد وقتی برای عرضه نفت خام و کالاهای نفتی برگشت پولی وجود ندارد این محدودیت در سایر حوزه‎ها روز افزون است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ددمنشی و خوی استعماری آمریکا هر نوع مذاکره و برجام را منجر به شکست نموده ولی متاسفانه دولت با دید مثبت نگرانه به حریف همیشگی ایران، شکست از برجام را مطرح نمی‎کند.

وی در خاتمه افزود: اگر دولت محترم اصرار بر موفقیت برجام دارد و نمی‎خواهد نقاط ضعف برجام را بپذیرد این احتمال قوی همچنان ادامه دارد که ضربه اقتصادی سهمگینی بر دولت و کشور وارد خواهد شد؛ دولت با منتقدان خود اعم از مدیران، وزرا،کارشناسان به خاطر بی ثمری برجام برخورد تند نداشته که همچون بیماری کوچکی می‎تواند به تمام بدن سرایت کرده و آسیب فراوانی را برساند.

ارسال نظرات