خبرگزاری بسیج: کارگاه آموزشی دیابت در فرهنگسرای آفتاب باقرشهر برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۶۳۲۴۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ مسئول آموزش شهروندی با اعلام این خبر گفت: به منظور آشنایی خانواده ها به خصوص مادران با انواع بیماری دیابت و راه درمان و پیشگیری آن ، واحد آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی دیابت اقدام نمود .

قربانی با اشاره به موضوعات شناخت بیماری دیابت افزود : حدود ۴۰۰ میلیون نفر از مردم جهان به دیابت مبتلا هستند که بیشتر این افراد در کشورهای توسعه نیافته و در شهرهای کلان زندگی می‌کنند و شناخت و آگاهی از دیابت می‌تواند نقش مهمی در کاهش شیوع این بیماری صعب العلاج داشته باشد.

وی افزود: تا زمانی که مبتلا به بیماری نشده ایم موضوع مورد بحث پیشگیری است که تحرک کافی، تغذیه مناسب و مدیریت تنش از موارد پیشگیری هستند که باید رعایت کنیم اما هنگامی که گرفتار بیماری دیابت شدیم تنها راه حل درمان است.

خانم پازوکی کارشناس تغذیه واحد سلامت در ادامه گفت: دیابت یا بیماری قند ، یک اختلال متابولیک در بدن است . در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد و درنهایت قند خون افزایش می‌یابد و فرد مبتلا به دیابت می شود .

وی در خصوص عوامل مستعد کننده در ایجاد بیماری ، علائم و عوارض بیماری، راههای پیشگیری از این بیماری و اهمیت فعالیت بدنی منظم در کاهش موارد ابتلاء به انواع دیابت نکاتی را بیان کرد و اظهار داشت : دیابت، بیماری آشکاری است و وظیفه‌ی ما این می‌باشد که به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و خانواده ها در خصوص این بیماری آگاه سازیم .گفتنی است کارگاه آموزشی شناخت دیابت با همت واحد سلامت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر و با رویکرد آشنایی خانواده با بیماری دیابت و تغذیه سالم در فرهنگسرای آفتاب برگزار شد.

ارسال نظرات