علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از برپایی دهکده سلامت با مشارکت مناطق پهنه جنوب تهران در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبرداد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۴۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: دهکده سلامت پهنه جنوب تهران با مشارکت مناطق16،17، 18، 19 و 20 از اول اردیبهشت به مدت یک هفته، در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا می شود.

صفوی موقعیت مکانی این پردیس اجتماعی، فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با انتخاب این محل، علاوه بر شهروندان، زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز از خدمات سلامت محور دهکده سلامت برخوردار خواهند شد.

وی به استقرار 70 غرفه در محدوده جنوبی حرم اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت های آموزشی، ترویجی و خدماتی در قالب پردیس های سلامت جسمی، روانی، کودکان، اجتماعی، معنوی، خانواده و حضور 30 سازمان مشارکت کننده مرتبط با امر سلامت، به صورت رایگان است و شهروندان با مراجعه حضوری می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

صفوی غربالگری دیابت و کنترل فشارخون، اندازه گیری چربی و کلسترول، تعیین گروه خونی، آنالیز بدن و استقامت بدن، تراکم استخوان، بینایی سنجی، ویزیت رایگان پزشک، مشاوره های تغذیه، مامایی، ژنتیک، طب سنتی و اسلامی، روانشناسی، آزمون های روان سنجی و برپایی ده ها کارگاه آموزشی را از جمله خدمات دهکده سلامت پهنه جنوب تهران برشمرد.

وی ارتقای سلامت شهروندان را از مهمترین اهداف ویژه برنامه های هفته سلامت برشمرد و گفت: علاوه بر عضو گیری کانون های ده گانه سلامت، بازدید از سالمندان و بیماران، نواختن زنگ سلامت در مدارس، اجرای تورهای تفریحی و آموزشی و برگزاری جشنواره های غذای سالم از دیگر خدماتی است که همزمان با این هفته در محلات 20 گانه ارائه می شود.

 دهکده سلامت پهنه جنوب شهر تهران واقع در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ساعت 15 عصر تا 20 شب پذیرای شهروندان و زائران است و علاقه مندان برای دسترسی به این مکان علاوه بر مسیرهای درون شهری می توانند از بزرگراه امام علی(ع) استفاده کنند.

ارسال نظرات