مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه خبر داد:

اعتکاف بیش از دویست دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسؤول فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به فصل امتحانات دانشجویان در نظر است این اعتکاف با محتوای معنوی و علمی برگزار شود و تاکنون بیش از دویست نفر نام برای شرکت در این مراسم معنوی نام نویسی کرده اند.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۲۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵








به گزارش خبرگزار بسیج از بوشهر، حجت الاسلام عباس دشتی مسؤول فرهنگی نهاد مقام  معظم رهبری در دانشگاه در نشست ستاد برگزاری اعتکاف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال استقبال خوبی از ناحیه دانشجویان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف صورت گرفته است که ضروری است با برنامه ریزی صحیح و استفاده از ظرفیت های بالفعل و بالقوه و حضور کارشناسان مجرب بر غنای این آیین روحانی در دانشگاه افزوده شود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته، نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم بوشهر در جمع دانشجویان معتکف حضور پیدا خواهد کرد و برنامه های معنوی متعددی در قالب نشست های مذهبی و گفتمان های دینی اجرا خواهد شد.

مسؤول فرهنگی نهاد مقام  معظم رهبری افزود: با توجه به فصل امتحانات دانشجویان در نظر است این اعتکاف با محتوای معنوی و علمی برگزار شود و تاکنون بیش از دویست نفر نام برای شرکت در این مراسم معنوی نام نویسی کرده اند.

دشتی بیان کرد: برنامه های معنوی اعتکاف به دو صورت جمعی و فردی برگزار خواهد شد که مناجات، نماز جماعت، ختم و قرائت قرآن کریم و صلوات،  تواشیح، دعا و زیارات، سخنرانی، حلقه های معرفت افزایی، مراسم ولادت امام علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) و اعمال ام داوود از جمله برنامه های معنوی جمعی است و نماز های مستحبی، ساعات خلوت و تفکر و مطالعه از جمله برنامه های فردی است که در 3 روز اعتکاف اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فصل امتحانات دانشجویی، اوقاتی برای مطالعه دانشجویان در نظر گرفته شده و کتاب های امانی برای مطالعه در اختیار دانشجویان معتکف قرار داده خواهد شد و مسابقه کتابخوانی نیز برگزار می شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه اعتکاف با حضور مسئولان دانشگاهی و تعدادی از مسئولان استانی برگزار می شود و در پایان بسته های فرهنگی به معتکفین اهدا خواهد شد و به تعدادی از معتکفین نیز به قید قرعه کمک هزینه سفرهای زیارتی اهدا خواهد شد.

 

ارسال نظرات