حاج یدالله بهتاش :

خون‌هایی که از آسمان برنگشتند/ حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است

بسیج مداحان: مداح اهل بیت علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام در صحنه کربلا دو بار خونی را به آسمان پاشیدند که نقل است به زمین برنگشته است.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۱۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
حاج یدالله بهتاش مداح اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان  با اشاره به سالروز تولد حضرت علی اصغر علیه السلام کوچک‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در صحرای کربلا گفت: همه کتاب های مقاتل به وجود فرزند شیرخوار امام حسین علیه السلام در صحنه کربلا اشاره داشته اند؛ درباره روز ولادت شیرخواره اباعبدالله مشهور به شش ماهه است اما اینکه روز ولادت ایشان دهم رجب باشد من سندی را تا به امروز ندیده ام. این مداح اهل بیت درباره مادر حضرت علی اصغرعلیه السلام نیز گفت: رباب خانمی مؤمنه و اصیل و وفادار به همسرشان بود. در تاریخ ابن اثیر دیده ام که وقت برگشتن قافله کربلا در اربعین شهدای کربلا حضرت رباب از امام زین العابدین اجازه گرفتند و کنار قبر حضرت ماند و نقل است که هیچگاه زیر سایه ننشست. وقتی هم به مدینه برگشت برای او خواستگارانی پیدا شد که فرمودند من مادرهمسری چون فاطمه(س) و همسری چون حضرت امام حسین علیه السلام داشتم که هیچ کس نمی توان در جایگاه آنان باشد.
وی افزود: رباب در مجلس یزید وقتی سر بریده را دید عکس العمل نشان داد و سر بریده را به دامن گرفت. امام حسین علیه السلام نیز به رباب علاقمند بود و اظهار علاقه شان را به زبان آورده بود. حضرت سکینه و حضرت علی اصغر فرزندان این بانوی بزرگوار بودند که خیلی طولانی هم بعد از حضرت اباعبدالله در دنیا زنده نماند. بهتاش به نحوه شهادت حضرت علی اصغر علیه اسلام پرداخت و گفت: درباره نحوه شهادت این طفل شیرخوار دو روایت وجود دارد. امام حسین علیه السلام در صحنه کربلا دو بار خونی را به آسمان پاشیدند که نقل است به زمین برنگشته است. روایت است که حضرت اباعبدالله جلوی خیمه ها بود که تیر به گلوی فرزند خردسالشان خورد و ایشان خواهرشان حضرت زینب(س) را صدا زدند و طفل را در دست خواهرشان قرار دادند و خودشان دستشان را زیر گلوی فرزندشان گرفتند و خون گلوی فرزند را به آسمان پاشید و گفت خدایا این مصیب بر من آسان است چون جلوی چشم شماست. این مداح اهل بیت افزود: روایت است که وقتی تیر به قلب امام حسین علیه السلام اصابت کرد، حضرت دستشان را روی سینه قرار دادند و خون قلبشان را به آسمان پاشیدن و این خون به زمین برنگشت. بعداً دستشان را به محاسنشان کشیدند و فرمودند می خواهم جدم رسول الله صلی الله علیه واله را این طور ملاقات کنم. وی درباره لقب باب الحواعج بودن حضرت علی اصغر نیز گفت: در واقعه کربلا از این طفل مظلوم تر وجود نداشته است. بقیه شهدا به گونه ای با دشمن مقابله کردند و سپس به شهادت رسیدند اما حضرت علی اصغر علیه السلام طفل شیرخواره است که سند مظلومیت امام حسین علیه السلام است. همین مظلومیت شاید باعث شده باشد که وقتی کسی ایشان را واسطه قرار می دهد برای درخواست حاجت از خداوند متعال برآورده می شود.
بهتاش با اشاره به مراسم شیرخوارگان نیز گفت: این مراسم در دنیا تاثیراتش را گذاشته است. موج اثرات مظلومیت حضرت علی اصغر علیه السلام هر روز افزوده می شود. چند وقت پیش یکی از علمای وهابی گفته بود وقتی زن های شیعه در مراسم شیرخوارگان فرزندانشان را روی دست می گیرند می خواهند بگویند این ها فرزندانی هستند که برای سربازی آقا امام زمان عج تربیت خواهند شد. اثرات طفل شیرخوار در دنیا باعث ترس دشمنان شده است. 
انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار