مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر از جمع‌آوری بیش از 21 میلیارد و 238 میلیون ریال زکات در سال گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۱۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در گردهمایی مدیران کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر اظهار داشت: امسال را مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کردند که امیدواریم بتوانیم اقداماتی عملیاتی در باب اقتصاد مقاومتی که سبب کاهش فقر و رسیدن به عدالت اجتماعی می‌شود انجام دهیم.

وی ضمن تشکر از مشارکت حداکثری مردم ولایتمدار استان بوشهر نسبت به پرداخت زکات به دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد، گفت: در سال گذشته 21 میلیارد و 238 میلیون 412 هزار ریال زکات، مربوط به زکات واجب، مستحبی و فطره از سراسر استان جمع‌آوری شد.

لطفی افزود: از این مبلغ زکات جمع‌آوری‌شده 17 میلیارد و 109 میلیون و 431 هزار ریال مربوط به زکات‌های واجب و مستحبی و 4 میلیارد و 128 میلیون و 580 هزار ریال مربوط به زکات فطره است که به‌صورت نقدی و کالا جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر انواع زکات جمع‌آوری‌شده در استان را شامل خرما، گندم و جو برشمرد و خاطرنشان کرد: 60 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده صرف کمک به امور نیازمندان و 40 درصد آن نیز صرف پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شده است.

لطفی با بیان اینکه برای دریافت زکات نیازمند فرهنگسازی مناسب هستیم، گفت: استفاده از مبلغین در سطح وسیع‌تر برای ارتباط چهره به چهره، تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و همچنین بهره‌مندی از پتانسیل‌های حوزه علمیه و رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی دبیرخانه زکات استان برای برگزاری جلسات شورای زکات با ائمه محترم جمعه، تشکیل جلسه با کشاورزان، دهیاران و عاملین زکات و همچنین تبلیغات از طریق رسانه‌های استانی خبر داد.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان شهر و روستا هزینه می‌شود، گفت: امیدواریم با عنایات و الطاف الهی میزان جمع‌آوری زکات از مردم متدین استان در سال جدید به میزان 5/1 درصد افزایش یابد.

وی همکاری ائمه جماعات در نحوه جمع‌آوری زکات را مهم خواند و خاطرنشان کرد: مبانی فقهی، دینی و شرعی زکات به عهده فقهاست.

 

 

ارسال نظرات