بیستمین دوره مسابقات فرهنگی بهار در بهار ویژه فرزندان کارکنان و نهمین دوره این مسابقات ویژه کارکنان و همسران ایشان ، به صورت مشترک توسط شرکت گاز استان بوشهر و منطقه 10 عملیات انتقال گاز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۰۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در این دوره از مسابقات که با استقبال بسیار خوبی از سوی کارکنان و خانواده های ایشان همراه گردید ،  شرکت کنندگان در فضایی صمیمانه و معنوی در حضور ناظرین و داوران برجسته قرآنی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، حفظ قرآن و قصه‌گویی قرآنی، رشته‌هایی بود که شرکت کنندگان این دوره از مسابقات  طی آنها به رقابت با یکدیگر پرداختند.

از نکات بارز این مسابقات می توان به حضور شیرین کودکان خردسال اشاره نمود که در کنار والدینشان با لحنی کودکانه و دلشین به روایت قصه های قرآنی پرداختند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر با قدردانی از حضور باشکوه کارکنان و خانواده های ایشان در مسابقات یاد شده ، بیان داشت : تاثير قرآن ومفاهيم اسلامي در رشد وتعالي فرد از نکات مهمی است که نباید از آن غافل گردید چرا که ترغيب ،تشويق و انس هر چه بيشتر با كلام نوراني قرآن كريم  و بهره مندي از منويات ديني آن موجب سعادت و کامیابی در بسیاری از زمینه ها و ابعاد فردی و اجتماعی می گردد.

عباسی در همین ارتباط هدف از برگزاری مسابقات قرآنی بهار در بهار را ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی در میان کارکنان و خانواده های ایشان به منظور آشنایی و انس هرچه بیشتر با تعالیم ارزشمند این کتاب آسمانی برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال با همکاری مشترک و مطلوب همکاران گرانقدر خود در منطقه 10 عملیات انتقال گاز شاهد برگزاری منظم و مطلوب مسابقات در تمامی رشته ها بودیم.

عباسی یادآور شد: 6 داور و قاری برجسته ، ما را در این مسابقات همراهی نمودند که علاوه بر آن آقای طالع زاده نیز به عنوان ناظر قرآنی اعزامی از سوی شرکت ملی گاز ، نظارت بر این دوره از رقابت ها را برعهده داشتند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر اظهار داشت : برگزیدگان نهایی این مسابقات به زودی معرفی و جهت حضور و اعزام به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

عباسی در انتها اظهار داشت : قرآن مجید کلامی است که هم دستور است و هم قانون و  تاسی  و انس با آن بی شک بر تمامی ابعاد زندگی فرد تاثیر می گذارد ، از همین رو باید تلاش گردد تا از طریق برگزاری مسابقات قرآنی و برنامه هایی از این قبیل ، موجبات گسترش و اشاعه فرهنگ قرآنی در میان خانواده ها را فراهم آوریم.     

 

ارسال نظرات