واکنش ترکاشوند به اظهارات رئیس جمهور در سمنان در گفتگو با «بسیج»:

آقای روحانی، زمانی که ظریف با اوباما دست داد از غیرت و تعصب سخن می‌گفتید/غیرت ملی قلب اراک بود

ترکاشوند خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، نماد غیرت دینی و تعصب ملی، قلب راکتور اراک بود که حضرتعالی در آن بتن ریختید.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۲۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
ایمان ترکاشوند عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در جمع مردم سمنان گفت: اظهارات آقای روحانی در سمنان مانند سخنرانی های پیشین او سراسر شعار بود.

وی افزود: آقای روحانی گفت که برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای ایران است؛ این در حالی است که امام خامنه ای (مدظله) فرمودند طرف مقابل با طُرق مختلف، با تقلّب از تعهداتش سر باز میزند و این یعنی خسارت محض؛ جا دارد از آقای روحانی بپرسیم که کجای برجام افتخار است؟

ترکاشوند ادامه داد: دولتمردان تدبیر و امید از رئیس سازمان انرژی اتمی تا رئیس کل بانک مرکزی به کارشکنی های طرف آمریکایی در عمل به تعهداتش اعتراف کرده اند و اظهار کردند که در پسابرجام تقریبا هیچ اتفاقی در اقتصاد نیفتاده است؛ ایکاش آقای روحانی این افتخار سیاسی را در یک خط تعریف کند تا متوجه منظور وی از افتخار سیاسی بشویم.

وی تصریح کرد: البته بعد از اینکه رئیس کل بانک مرکزی از حقایق برجام پرده برداشت یکی از دولت مردان راستگویان گفت که اظهارات سیف مصرف خارجی دارد؛ در همین این راستا از همه دولتمردان تدبیر و امید تقاضا داریم که بعد از هر اظهار نظری، مورد مصرف، هدف مصرف و موارد منع مصرف سخنان خود را توضیح دهند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه صدا و سیما در واکنش به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور  که به نحوی منتقدان را به بی غیرتی متهم کرده است خاطرنشان کرد: آقای روحانی بهتر بود آن زمانی که وزیرتان با شیطان بزرگ دست داد از غیرت دینی و تعصب ملی سخن می گفت؛ آقای روحانی باید همان موقع که وزیرش دوشادوش جان کری قدم می زد رگ غیرتشان متورم می شد؛ آقای روحانی باید همان موقع که در پاریس و زیر سم اسب های مارکوس آئورلیوس مذاکره می کرد به یاد غیرت دینی و تعصب ملی می افتاد.

ترکاشوند خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، نماد غیرت دینی و تعصب ملی، قلب راکتور اراک بود که حضرتعالی در آن بتن ریختید.

وی در واکنش به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه نقد برجام مربوط به زمان قبل از تصویب آن بود و امروز که رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و مردم آن را تائید کرده‌اند دیگر زمان برخی نقدها و بیان‌ها نیست، خاطرنشان کرد: آقای ظریف قبل از برجام می گفت که  الان که در حال مذاکره ایم نمی شود برجام را نقد کرد و منتقدان بعد از تصویب نهایی انتقاد کنند، با این همه تناقض گویی در دولتمردان تدبیر و امید به آنها توصیه می کنم که این پاس کاری های سیاسی را تمام کنند؛ با ادامه این روند میوه برجام که دولتمردان دوست دارند در 96 بچینند برای  آنها تلخ خواهد شد.

ترکاشوند گفت: آقای روحانی هم خوب می داند که مقام معظم رهبری برجام را مشروط پذیرفتند و همه مردم فهیم ایران این قضیه را به خوبی می دانند و از آقای رئیس جمهور می خواهیم که انقدر از رهبری هزینه نکند.
ارسال نظرات