خبرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا، اعتکاف را بهترین فرصت برای تزکیه نفس و بیداری انسان دانست.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۲۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی ضمن تبریک میلاد امام علی(ع)، گفت: اعتکاف یک عمل تربیتی، معنوی و عرفانی است که هرچه آداب آن رعایت شود آثار بیشتری در پی خواهد داشت.

وی اخلاص، مداومت بر ذکر و نماز و تلاوت قرآن، پرهیز از امور دنیوی، ترک گناه، رعایت حرمت مسجد و رعایت حال دیگر معتکفان را از آداب اعتکاف برشمرد.

این مقام مسئول به آثار اعتکاف در زندگی فردی انسان اشاره و بیان کرد: کسی که مدتی برخلاف خواست درونی خویش، خود را در محلی حبس و از بسیاری از امور مانند حرف زدن که بطور طبیعی تمایل به آن ها دارد پرهیز کند خود به خود تمرینی است که انسان را از خواهش های نفسانی دیگر اجتناب کند.

حجت الاسلام احمدی پاکی و نجابت، تقویت اراده، انس با معنویات، تواضع و فروتنی، دوری از غفلت، نزدیکی به خدا و جلب محبت خدا را از آثار فردی اعتکاف عنوان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا در ادامه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) در بیان فضیلت اعتکاف اظهار کرد: معتکف گناهان را دربند می کشد یعنی فرد خود را مدتی در مکانی محبوس می کند تا به توفیق انس با خداوند و رسیدن به لذت مناجات دست یابد.

رجب احمدی در پایان گفت: معتکفین در ایام اعتکاف با دوری جستن از دنیا و تعلقات مادی، حالت فرشته گونه پیدا می کنند و فضای اعتکاف، فضای معنوی می شود و از موارد استجابت دعا محسوب می شود بنابراین دعای خالصانه برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج)، سلامتی و طول عمر مقام عظمای ولایت و عزت و سرافرازی اسلام و ایران عزیز مورد انتظار است.

ارسال نظرات