در اولین روز از هفته سلامت اولین کارگاه آموزشی سلامت با موضوع دیابت و با حضور کارکنان پایور و وظیفه سپاه ناحیه عمار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۰۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر قربانی، کارشناس بهداشت و سلامت در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه امسال توسط سازمان بهداشت جهانی سال دیابت نامگذاری شده است گفت: دیابت یا همان سرطان خاموش شایع ترین بیماری است که مردم جهان و همچنین مردم کشور ما با آن روبرو هستند.

وی مهمترین راه مبارزه و مقابله با این بیماری خطرناک را پیشگیری دانست و گفت: متاسفانه نیمی از مردم از وجود این بیماری مهلک در درون خود آگه نبوده و پس از دریافت ضایعات مهم کلیوی، قلبی و چشمی متوجه دیابت می شوند و مهمترین راه پیشگیری با رژیم غذایی مناسب، ورزش و دور کردن عوامل استرس از خود است.

وی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های آنان را توصیه کرد حداقل سالی یک مرتبه با مراجعه به درمانگاه های سپاه در سطح شهر مشهد اقدام به انجام آزمایشات کامل بویژه آزمایش قند خون نمایند تا چنانچه با این بیماری مواجه هستند اقدام به درمان نمایند.

یادآور می شود قبل از شروع این کارگاه بمناسبت میلاد امام علی علیه السلام مولودی خوانی و مداحی توسط برادر وظیفه طیرانی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها