خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 10 تبریز در آیین بهره‌برداری از طرح محوطه‌سازی موزه قاجار گفت: مجموعه بزرگ تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا و پارک موزه قاجار به قطب مهم گردشگری کهن شهر تبریز تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۹۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، باقر خوشنواز اظهار داشت: اجرای طرح محوطه سازی موزه قاجار بدون همراهی مدیران دلسوز محقق نمی شد ولی در حال حاضر این مجموعه به همراه مقبره الشعرا به یک مجموعه مهم و قابل اعتنا در شهر تبریز شده است.
وی با تاکید بر اینکه تبریز در چند سال اخیر شاهد رویدادهای مهمی در راستای توسعه نمادهای فرهنگی بوده است، افزود: برجسته سازی، احیا و شناساندن داشته های فرهنگی و تاریخی شهرمان اصلی ترین کاری است که باید برای آماده سازی شهر برای 2018 برداریم.
خوشنواز ادامه داد: تملک و جایگزینی دو مدرسه در محوطه پارک موزه قاجار و اتصال این مجموعه به مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا از طریق پیاده راه اقدام مهمی در راستای یکپارچه سازی محور تاریخی فرهنگی تبریز بوده است.
شهردار منطقه 10 تبریز همچنین در پایان سخنانش اظهار داشت: به دنبال انتقال مدیریت مقبره الشعرا به شهرداری تبریز، هشت طرح بزرگ در این مجموعه آغاز شده است که این طرح ها با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی در حال اجراست.

ارسال نظرات