واکنش فیاضی به مصاحبه ظریف با نشریه ایتالیایی در گفتگو با «بسیج»:

گره زدن انتخابات به برجام، به رسوایی مذاکرات در سال 96 تبدیل خواهد شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بیان این‌گونه اظهارات در فضای بین‌المللی چندان مناسب حال دیپلماسی کشور نیست و این رسوایی تیم مذاکره‌کننده زمانی مشخص می‎شود که انتخابات سال 96 فرابرسد.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۰۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک نشریه ایتالیایی و گره زدن مجدد مذاکرات هسته ای با انتخابات گفت: ما باید نتیجه تلاش‎های آقای ظریف و تیم وی به‌منظور اینکه برجام پیشرفت کند و چه عایدی داشته باشد را می‎دیدیم که متاسفانه با عهدشکنی که امریکا انجام داد، به تعبیر خود آقایان الان یک سند خالی در دست داریم.

فیاضی در ادامه عنوان کرد: یکی از وزاری دولت اصلاحات چند وقت پیش، بعد از توافق لوزان گفته بود اکنون وقت آن رسیده که اصلاح‌طلبان میوه لوزان را در بهارستان بچینند، بنده همان موقع این موضوع را نقل کرده و گفتم اتفاقا تمام تلاش‌ها در این جهت در حال صورت گرفتن است،‌ به‌عبارت‌ دیگر میوه برجام را در بهارستان بچینند که چیدند؛ یعنی آن هدفی که دولت و کارگزارانش داشتند امروز محقق شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تلاش دولت برای توافق با غرب و آمریکا را به ضرب المثلی تشبیه کرد و گفت: تلاش های دولت برای نزدیک شدن به غرب همانند ضرب‌المثلی است که نقل شده فردی در حال کندن چاهی بود، شخصی به او گفت من این زمین را می‎شناسم، این‌جایی که چاه می‎کنی از آن آب درنمی‌آید  که او جواب داد اگر آب درنیاید نان که درمی‌آید؛ در واقع این‌که آبی در زمین برجام نیامد نانی برای آقایان در بخشی از نتیجه مجلس دهم درآمده است.

فیاضی گفت: اگرچه برخی درپی استفاده حزبی از مذاکرات هستند اما باید به آنها گفت اکنون‌ که ملت متوجه شده‎اند از رونق اقتصادی در دوران پسابرجام خبری نیست، انتخاب جدیدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 خواهند داشت و نظر خود را در مورد مذاکرات هسته‎ای و شکستی که متحمل شدیم قطعا در انتخابات آینده نشان خواهند داد.

فیاضی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیان اظهارات حزبی در فضای بین‌المللی چندان مناسب حال دیپلماسی کشور نیست و به نظر می رسد گره زدن برجام به انتخابات به رسوایی مذاکرات در انتخابات سال 96 تبدیل شود.
ارسال نظرات