خبرهای داغ:
ماهانی از اعزام بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری به مناطق عملیاتی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۹۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
صابر ماهانی، رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي كشور در دیدار با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس که در حاشیه همایش دو روزه بسیج دانش‌آموزی کشور در شیراز برگزار شد، گفت: راهبرد اصلي بسيج دانش‌آموزي، دانش‌آموز محوري با رويكرد تربيتي است که اين هم برگرفته شده از سخن حكيمانه مقام معظم رهبري است.

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی استان فارس در این زمینه در کشور پیشتاز بوده است، گفت: امروز بسيج دانش‌آموزي در بيش از ۶۰ هزار مدرسه حضور دارد و در هر سه مقطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم، قريب ۵ ميليون نفر دانش‌آموز عضو تشكيلاتي بسیج دانش‌آموزی هستند.
ماهانی با تصریح اینکه اين نهاد با نگاه و رويكرد بسيجي کار خود را گسترش می‌دهد، به عرصه‌های فعالیت بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ما هم در عرصه‌های علمی، هم فرهنگی، هم سازندگی و هم دفاعی فعالیت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ادامه داد: در عرصه علمی، طرح «آیه‌های تمدن» را اجرا می‌کنیم که در این طرح ما به دانش‌آموزانی که تقریباً از لحاظ علمی بالا هستند و می‌توانند در آینده کرسی‌های هیئت علمی دانشگاه‌ها را به دست بگیرند، می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ نگاه ويژه‌اي به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت داریم، گفت: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز تقدیم این انقلاب شد که ۳ هزار نفر از آنان از استان فارس بودند.

ماهانی، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا جهت‌ الگوگیری دانش‌آموزان از آن‌ها از دیگر فعالیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: چند سالی است که يك حركت عظيم فرهنگي ـ تربيتي راه افتاده است و آن بحث راهيان نور دانش‌آموزي است و در آن دانش‌آموزان علاقه‌مند از مناطق عملياتي جنوب و غرب کشور ديدن مي‌كنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از اعزام بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت:  در عرصه سازندگي و اردوهای جهادي هم مسيري را باز كرديم تا دانش‌آموزان به همراه معلمان خود به اين اردوها بروند و در جهت خدمت‌رساني و سازندگي گام بردارند.

وی اظهار کرد: در عرصه دفاعي توجه ويژه‌اي به درس آمادگي دفاعي داریم به طوری که امروز در پايه‌هاي نهم و دهم هر كدام ساعاتي براي آموزش دفاعي اختصاص می‌یابد و دانش‌آموزان پسر در پایان سال دهم به میدان تیر نیز می‌روند تا آینده دفاع را هم داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها