"عدم پایبندی ایرالکو به تعهداتش"

طرح مباحث اقتصادی ایرالکو فرافکنی از سهم آلایندگی در هوای اراک است

نائب رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیست استان مرکزی گفت: طرح مباحث اقتصادی ایرالکو در جلسه کاهش آلودگی هوا، فرافکنی ایرالکو از سهم آلایندگی در هوای اراک است.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۳۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حمیدرضا اخوان در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به ادعاهای مدیرعامل شرکت ایرالکو درباره خواسته‌های این شرکت از مسئولین استانی و کشوری اظهار داشت: شرکت ایرالکو تاکنون در زمینه تعهدات خود هیچ اقدام عملیاتی انجام نداده است، متأسفانه مصوبات این کارگروه تاکنون عملیاتی نشده و ایرالکو نتوانسته به تعهدات خود پایبند باشد و آن‌ها را عملیاتی سازد.

وی افزود: عوامل و مدیران ایرالکو همواره در جلسات با توپ پر حاضر شده‌اند به طوری که گویا آنان از مردم طلبکار هستند، همیشه در تمامی جلسات ایرالکو به گونه‌ای صحبت کرده که گویا هیچ‌گونه آلودگی ندارد.

نائب رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: این شرکت تاکنون صدمات و لطمات زیادی به سلامتی مردم و شهروندان وارد کرده که می‌بایست پاسخگو باشد، این شرکت در این کارگروه به دنبال تغییر در ساختار کشور و تشویق توسط دولت و مسئولان استانی است و همیشه تلاش داشته با گزارش‌های دروغ آلایندگی این صنعت را کتمان کند.

اخوان توجه حاضرین و اعضا کارگروه را به سخنان پورعطار مدیرعامل ایرالکو جلب کرد و گفت: 90 درصد صحبت‌ها و ارائه عملکرد ایرالکو در تمامی جلسات مشابه یکدیگر است و تاکنون هیچ اتفاق تازه‌ای در زمینه رفع آلایندگی این شرکت برنداشته و بر اساس مصوبه سال گذشته در 20 آذرماه می‌بایست خطوط چهار و پنج ایرالکو تعطیل شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: ایرالکو که داعیه ساخت کارخانه آلومینیوم در خراسان جنوبی و عسلویه را دارد هنوز نتوانسته مشکل را در این استان رفع سازد و همیشه نشان داده که هیچ‌گونه اعتقادی به محیط زیست ندارد.

نائب رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه ایرالکو با امضای قرارداد با شرکت‌ چینی NFC بسنده کرده که خوب فعالیت سی ساله این شرکت در کشور ملموس است در حقیقت ایرالکو نه تنها به محیط زیست ضربه زده که به اقتصاد کشور نیز آسیب زده است.

اخوان ادامه داد: طرح مباحث اقتصادی ایرالکو در جلسه کاهش آلودگی هوا، فرافکنی این شرکت از سهم آلایندگی در هوای این کلانشهر است، آنان همچنین در آستانه سفر رئیس جمهور به استان به دنبال دریافت اعتبار جدید از صندوق ذخیره ارزی است و عرضه در بورس، تشویق به خاطر موفقیت‌ها، نپرداختن عوارض آلایندگی را هم مطالبه می‌کنند.

نائب رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از هیئت آلمانی متخصص محیط زیست برای رفع مشکلات و مخاطرات زیست محیطی دعوت شد تا در استان حضور پیدا کنند ولی از سوی شرکت اجازه بازدید نیز داده نشد.

وی افزود: مطابق با رای گیری‌های انجام شده توسط تشکل‌های محیط زیست استان دیگر مصوبات این کارگروه در مورد ایرالکو را از این بخش دنبال نخواهیم کرد و از مجراهای دیگر این مسئله را پیگیری، دنبال و به عنوان یک تشکل مردمی مستقیما علیه شرکت ایرالکو اقامه دعوی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار