خبرهای داغ:
فرمانده گروه مهندسی پیامبراعظم(ص):

زیرساخت‌های استقرار پایگاه‌های مرزی در نقاط صعب‌العبور شمال غرب کشور آماده شد

فرمانده گروه مهندسی پیامبراعظم(ص)گفت: بعد از پاک‌سازی از اشرار و برقراری امنیت در مناطق مرزی شمال غرب کشور زیرساخت‌های عمرانی برای استقرار پایگاه‌های مرزی در نقاط صعب‌العبور این منطقه آماده بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۸۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار مجیدرضا حسن‌زاده با اشاره به اهمیت امنیت در منطقه شمال غرب کشور به ویژه در مرزهای آذربایجان غربی اظهار داشت: امنیت نعمت الهی است و باید قدر آن را بدانیم که اگر از این نعمت برخوردار نبودیم هیچکدام از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در این منطقه محقق نمی‌شد.

وی گفت: استکبار جهانی همواره از بدو پیروزی انقلاب اسلامی اصرار داشته و سرمایه‌گذاری کرده تا با ایجاد ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران بخشی از توان نظامی کشور را درگیر خود کند.

حسن‌زاده با اشاره به آثار سفر مقام معظم رهبری به منطقه شمال غرب کشور در سال 88 افزود: آن زمان ایشان در فرمایشات خود خواستار ایجاد امنیت پایدار در منطقه شدند و برای تحقق این فرمان سپاه با یک رویکرد جدید در منطقه شمال غرب وارد عرصه، تأمین امنیت، کار و سازندگی شد.

فرمانده گروه مهندسی پیامبراعظم(ص) تصریح کرد: آن زمان به دلیل فقدان زیرساخت‌های لازم برای استقرار نیروهای نظامی در خط مرزی آذربایجان غربی از منطقه بورالان شهرستان ماکو تا مناطق کوهستانی شهرستان سردشت امنیت لازم وجود نداشت و اکثر نقاط مرزی حساس در اختیار گروهک‌های تروریستی و اشرار قرار داشت.

وی اظهار داشت: در این رویکرد نیروی زمینی سپاه وارد عرصه شد و با حضور همه جانبه عزیزان رزمنده و حضور ارزشمند مهندسی نیروی زمینی سپاه در جهت ایجاد امنیت و ایجاد زیرساخت‌ها فعالیت‌های بی بدیل و ماندگاری که تاریخ منطقه به خود دیده بود انجام گرفت.

حسن زاده با بیان این که لازمه ایجاد امنیت پایدار در منطقه ایجاد زیرساخت‌های امنیتی بود گفت: کمبود این امکانات و زیرساخت‌ها سبب ایجاد نا امنی توسط اشرار و گروهک‌های تروریستی شده و تعداد زیادی از شهروندان منطقه در این درگیری‌ها شهید می‌شدند و شهروندان عادی مرزنشین نیز از این ناامنی آسیب می‌دیدند.

وی بیان کرد: حتی در مرکز استان آذربایجان غربی و 35 کیلومتری شهر ارومیه، در ارتفاعات شهیدان و زینال تابوتان نیز اشرار و گروهک‌ها وجود داشتند یا در اشنویه و منطقه پیرانشهر نیز این مشکل وجود داشت که با مجاهدت رزمندگان اسلام هم اینک از لوث وجودشان پاکسازی شده است.

فرمانده گروه مهندسی پیامبراعظم(ص) افزود: در سال 90 با همت مهندسین سپاه ایجاد گسترده و همه جانبه زیرساخت‌های لازم برای استقرار رزمندگان اسلام در منطقه با سرعت آغاز شد و متعاقب آن درگیری تمام عیار رزمندگان با اشرار و گروهک‌های تروریستی و تنگ کردن عرصه بر آنها، بالاخره آنان مجبور به تسلیم در مقابل اراده و اقتدار رزمندگان عزیز شدند و منطقه‌های تحت تسلط آنان نیز یکی پس از دیگری از دست اشرار آزاد شد.

حسن زاده با اشاره به عملیات گسترده‌ای که در سال 90 صورت گرفت و سبب عقب نشینی و خروج اشرار از منطقه شد تصریح کرد: بعد از پاک‌سازی و امن کردن مناطق مرزی به تدریج زیرساخت‌های عمرانی برای استقرار رزمندگان اسلام ایجاد شد و توانستیم برای اولین بار در مناطق صعب‌العبوری چون بورالان استقرار زمستانی داشته باشیم.

وی گفت: در ارتفاعات سه هزار و 650 متری سرساوه نیز که سرمای هوا در فصل زمستان به پایین‌تر از 40 درجه زیر صفر می‌رسد با ایجاد زیرساخت‌های عمرانی مقدمات استقرار عزیزان رزمنده ایجاد شد تا امنیت مرزی منطقه به صورت دائمی محقق شود.

حسن زاده اظهار داشت: امسال آخرین گروهک‌ها و اشرار در ارتفاعات مرزی ماهرو و گلاله با یک اقتدار بی نظیر و حضور مجاهدانه عزیزان رزمنده وهمت گروه‌های مهندسی سپاه حتی بدون درگیری مسلحانه و با تنگ کردن عرصه فعالیت‌های تروریستی به انجام رسید و اشرار مجبور به ترک خاک ایران اسلامی شدند و در واقع پاکسازی کامل مرزی انجام گرفت.

فرمانده گروه مهندسی پیامبراعظم(ص) بیان کرد: امسال به گفته عزیزان مشاور وزارت نیرو، بزرگ‌ترین پروژه برق رسانی در کشور و شاید در کف خاورمیانه در مناطق نوار مرزی شمال غرب کشور انجام شد.

وی تصریح کرد: این پروژه با کابل‌هایی که برای اولین بار مخصوص پایگاه‌های صفر مرزی با شرایط جوی ویژه توسط شرکت‌های داخلی طراحی و تولید شده نیروی برق را به ارتفاعات حاج ابراهیم، بزمرگسیر، قندیل، سرساوه و پانه سر انتقال می‌دهد و برای تأمین زیرساخت‌های این منطقه تردد و رسیدن کار به این مرحله گاهاً رزمندگان اسلام با بالگرد در محل کار حاضر شده و حتی وسیله تونل‌های مختلف ایجاد شده زیر ارتفاع 20 متری برف مأموریت های خود را به انجام می‌رساندند.

حسن زاده با آرزوی سلامتی برای ملت ایران و پیشرفت روز افزون امت اسلامی گفت: ما این امنیت و آسایش را مدیون خون پاک شهدا، رشادت جانبازان و آزادگان و ایثار رزمندگان اسلام هستیم و از خداوند می‌خواهیم تمامی عزیزان رزمنده در داخل و خارج از مرزهای ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تحت توجه حضرت بقیة الله الاعظم قرار گرفته و توفیقات روزافزون برای مملکت به ارمغان بیاورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار