خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد

ضرورت تلاش برای برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف در آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید برای جلب رضایت برادران و خواهران معتکف در آذربایجان غربی و برگزاری باشکوه این مراسم گام برداشت.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۷۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری اظهار داشت: در آستانه برگزاری آئین باشکوه اعتکاف با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم اعم از خواهران و برادران قرار گرفته‌ایم، که با همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف برای فراهم کردن مقدمات مورد نیاز اقدام می‌‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی این آئین با حضور نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، هوشنگ عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی و ... اشاره کرد.

این مسئول به اتخاذ تمهیدات موردنیاز در زمینه تامین منابع مالی و اعتبارات، تقسیم‌ وظایف، برنامه‌های حین برگزاری مراسم، تبلیغ، اطلاع‌رسانی و جذب حداکثری مردم برای شرکت در این مراسم اشاره کرد و گفت: با همراهی مسئولان و نمایندگان سایر دستگاه‌ها این مراسم در سطح بالایی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف برای آئین اعتکاف از جمله سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت جمعی زیارت‌نامه‌ها، مولودی‌خوانی، قرائت ادعیه، را مورد اشاره قرار داد، افزود: این سری آئین‌ها یک موقعیت و فضای مناسب برای رشد معنوی جوانان و سایر اقشار جامعه به شمار می‌رود.

وی در ادامه ترتیب دادن سخنرانی، پاسخ‌گویی به سوالات شرعی، شبهه‌های دینی و آموزش احکام را برای رشد معرفتی و ارتقای سطح آگاهی شرکت‌کننده‌ها اشاره کرد، گفت: برای آگاهی‌بخشی، بصیرت‌‌‌‌افزایی و تعالی فکری جوانان در این سری مراسم‌ها باید اهتمام ویژه‌ای شکل گیرد.

این مسئول ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی نقاط ضعف و ایرادهای مراسم‌ سال گذشته، رفع آنها با مشارکت مسئولان و متولیان برگزاری اعتکاف، برای جلب رضایت برادران و خواهران معتکف از شرکت در این مراسم ابراز امیدواری کرد و گفت: در صورت تعامل و همکاری مراسم باشکوه و خاطره‌انگیزی برگزار می‌شود.

فخری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در رجب ماه معنویت، عبادت و بندگی قرار گرفته‌ایم، بر ضرورت استفاده حداکثری از این روزهای ارزشمند برای نزدیک شدن به خداوند متعال، قرائت قرآن کریم، انس و الفت با ائمه معصوم(ع) تاکید کرد، افزود: شرکت در سنت حسنه اعتکاف در این ماه توسط اولیای الهی و ائمه معصوم(ع) توصیه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و نام‌‌گذاری آن به عنوان روز پدر اشاره کرد و بیان داشت: باید برای شناخت هر چه بیشتر ایشان به معنای واقعی کلمه تلاش کنیم.

ارسال نظرات