حجت‌الاسلام پناهیان گفت: سیاستمداران باید شاد باشند و قلبشان پر از نشاط و امید باشد، سیاستمدار باید همواره بگوید ما می توانیم و عمیقا به این شعار اعتقاد داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۷۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم جشن ولادت امام محمد تقی (ع) که در حسینه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار کرد:اگر در جامعه ای دینداری جوانان بهتر از افراد مسن باشد نشان دهنده حقانیت آن دین است و اگر دینی فقط مسن تر ها را جذب کند ناگزیر اعتماد افراد از آن سلب خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم به کارگیری ادبیات مناسب برای تبلیغ دین، تصریح کرد: متاسفانه ما بلد نیستیم دین را خوب معرفی کنیم و اگر بلد بودیم تا کنون کل جهان را گرفته بودیم، جوانان در سراسر جهان از ابتذال ها خسته شده اند به نحوی که حاضرند به اسم دین بکشند و کشته شوند اما بی دینی نکنند.

مشاور رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها افزود: اگر دین را به شیوه صحیح تبلیغ کنیم جوانان بیشتر جذب آن خواهند شد، چرا که دین ما بیشتر با روحیات جوانان سازگار است.

وی ادامه داد: دینداری اثرات متعددی بر روی یک فرد دارد، از جمله این که فرد دیندار مهربان می شود، منطقی و معقول می شود، اخلاق نیکو در وی پدیدار می شود، اما مهمترین و بهترین ملاک و اثر دینداری هیچ یک از این ها نیست بلکه نشاط و قدرت است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به این که ضرورت دارد زیبایی های دین به نمایش گذاشته شود، گفت: می گویند گناه نکن تا به خدا برسی اما این گفته نمی شود که در این وسط خیلی راه است و در مسیر نزدیکی به خدا منازلی هم وجود دارد.

وی ضمن بیان این که اگر فردی گناه کند و دیندار باشد بسیار شاد خواهد شد و افراد بی دین به نشاط دینداران حسادت می ورزند، اظهار کرد: گناهان اثرات مخربی بر روی انسان دارند و نشاط را از وی می گیرند اما چون جوان انرژی و هیجان بالایی دارد از گناهان ضربه می خورد اما متوجه آثار سوء آن نمی شود.

مشاور رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اضافه کرد: برای معرفی دین به یک فرد باید جوان مومن با نشاط را به او نشان داد و اگر یک روز فردی از ما پرسید چرا دیندار هستیم باید در جواب به او بگوییم برای شادی بیشتر و اگر بگوید چرا امروز اندوهگین هستید بگوییم امروز به کفران و بی دینی رسیده ایم چرا که نشاط مومن دائمی است.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: علامت مومن این است که هر وقت فکر می کند غمگین نمی شود مرحوم اقای بهجت (ره) می فرمودند بچه ها هیچگاه غمگین نمی شوند چون فکر نان فردا نیستند اما ما حتی به اندازه ای که همین کودکان به پدر و مادرشان اعتماد دارند به خدا اعتماد نداریم.

وی ضمن بیان این که ابلیس همواره ایجاد کننده یاس است، گفت: آمریکا این شیطان بزرگ همواره در دنیا اندوه و یاس ایجاد می کند و به همین دلیل است که شعار مرگ بر آمریکا به معنی آوردن نشاط برای مردم است.

مشاور رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تصریح کرد: افسرده حال ها و مایوس شدگان هیچ کاری انجام نمی دهند، نه در مراسم دعا شرکت می کنند، نه در فعالیت های اجتماعی و سیاسی شرکت می کنند، نه در انتخابات شرکت می کنند چرا که نشاط ندارند و ناامید هستند.

حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: سیاستمداران هم باید شاد باشند و قلبشان پر از نشاط و امید باشد، سیاستمدار نباید بگوید ما فقط می توانیم آب گوشت بزباش درست کنیم بلکه سیاستمدار باید همواره بگوید ما می توانیم و عمیقا به این شعار اعتقاد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی تمام سال هایی که در مراسم های مختلف سخنرانی کرده ام مجلسی به نشاط مجالس رزمندگان ندیده ام آنجا چشم ها سرشار از شراره های نشاط بود و هر فردی که در مقام دفاع از مظلوم قرار می گیرد به نشاطی می رسد که حد ندارد.

ارسال نظرات