"امروز ایران بازیگر اصلی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است"
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی ارتش این آمادگی را دارد تا هرگونه تهدید علیه منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران را خنثی و هرجا که لازم باشد و در برابر هر قدرتی تا آخرین نفس ایستادگی ­کند.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۵۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در همایش تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) اراک برگزار شد با اشاره به مقاومت و ایستادگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار "هیهات من الذله" در مقابل استکبار جهانی قد علم کرده و ثابت کردند ما زیر بار زور نمی‌رویم.

وی افزود: اگر چنین برنامه‌هایی را برگزار می‌کنیم برای این است که همانگونه که مقام‌معظم رهبری فرمودند "زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" و بهره‌برداری معنوی از چنین مراسمی است، مقام‌معظم رهبری در سخنان خود به این مسئله تاکید دارند که "ما هرچه داریم به برکت خون شهداست" این یک واقعیت است چراکه همه ملت به ویژه جوانان در برابر رژیم طاغوت قد علم کردند و ایستادند و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را برایمان به ارمغان آوردند.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: به برکت خون شهیدان است که امروز پس از گذشت 37 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، با صلابت می‌گوئیم ملت ایران "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" دارد، جوانان این مرز و بوم باید تاریخ را بخوانند و از بزرگترها بشنوند که در دوران قبل از انقلاب اسلامی وضع ما چگونه بود و امروز چه جایگاهی داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با تمام ترفندهای خود وارد میدان شدند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند اما بازهم جوانان این سرزمین مقدس سینه سپر کردند و از این دستاوردهای انقلاب حراست کردند.

وی افزود: دشمن بعث تصور می‌کرد که انقلاب اسلامی به سبب نوپا بودن قدرت نظامی، تسلیحاتی و آمادگی دفاعی لازم را نداشته و می‌تواند به پیروزی برسد، راهبرد آنان این بود که در کمتر از چند روز ایران را تصرف خواهند کرد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: ما هر چه داریم و انقلاب اسلامی هر دستاوردی در حوزه‌های گوناگون به دست آورده به برکت خون است، پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و بدست جوانانی رقم خورد که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و کشور را در مقابل رژیم بعث و دشمنانی که از این رژیم حمایت می کردند، حفظ کردند.

وی با اشاره به راهبرد دشمن در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران گفت: دشمن با نگاه جنگ هشت ساله وارد نشد و با این تصور که ایران فاقد تاکتیک و نظم خاص است به این کشور حمله کرد، راهبرد آنها این بود که روز اول در خرمشهر و روز هفتم در تهران باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بسیار خون دادیم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفظ کنیم تقدیم بیش از 200 هزار شهید، شهدایی که بیشترشان قشر جوان بودند و امروز نیز قشر جوان می‌تواند همانند دوران جنگ در عرصه علمی، فناوری و دانش و بصیرت فعالیت کرده و این علوم را در اختیار بگیرند و حتی اگر لازم شد در عرصه جنگ سخت نیز افتخارآفرینی کنند.

امیر دریادرا سیاری تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در کنار نیروی سپاه و نیروی مردمی بسیج از مرزهای این سرزمین در طول دوران دفاع مقدس حراست کرده و در عرصه دریا نیز هشت سال جنگیدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران توانست ارتش عراق را شکست دهد و امروز همچنان پیکر پاک شهدای والامقام نیروی دریایی در ناوشکن‌های سهند و جوشن در کف خلیج فارس است و اگر می‌گوئیم آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به برکت رشادت شهداست.

امیر دریادار سیاری با اشاره به یک مورد ویژه در مأموریت ناوگروه سی‌و هشتم نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از ناوهای کشورهای ائتلاف در اقدامی سعی در بازدید از یک نفتکش متعلق به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشت که با اعلام حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اعلام اینکه این ناو تحت اسکورت و حفاظت نیروی دریایی ارتش ایران است و هرگونه برخورد بی‌پاسخ نخواهد ماند، منطقه را ترک کرد که این مهم نشان از صلابت و اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دارد .

وی افزود: در اوایل انقلاب حوزه فعالیت نیروی دریایی ارتش تنها در خلیج فارس بود، اما امروز به برکت خون مطهر همین شهدای عزیز در همه عرصه‌های دریایی و دریاهای آزاد و دریانوردی حضور داریم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به توان کشور در ساخت تسلیحات جنگی افزود: پیش از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ناچار بودیم که برای تعمیرات و تجهیزات بسیاری از امکانات در تمامی عرصه‌ها از نیروهای دیگر کشورها بهره‌مند شویم اما امروز به برکت خون شهدا تعمیر، نگهداری، نوسازی و ساخت ناوشکن را در اختیار داریم و زیردریایی‌هایی می‌سازیم که مطابق استاندارد جهانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات