مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

پتانسیلهای اقتصادی ارزشمندی در ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد

مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: با اجرايي شدن برجام پتانسيلهاي اقتصادي مهم و قابل توجهي براي سرمايه گذاران خارجي در ايران وجود دارد كه مي تواند دستاوردهاي ارزشمندي را براي همكاري في مابين بوجود آورد.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۱۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، افخمي در ديدار هيات اقتصادي ايالت نيدرزاكسن با بيان اين مطلب افزود: ایران دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه با جمعيتي در حدود 80 ميليون نفر است كه 9 درصد ذخیره نفتی و 18 درصد ذخایر گازی جهان و منابع معدنی فراوان را در اختيار دارد كه اين عوامل بسيار مهم در عرصه اقتصاد و توليد بهترين محرك براي حضور سرمايه گذاران خارجي در ايران است.

وي تصريح كرد: زمان آن رسيده است كه بانک‌های جهانی با اتخاذ يك سياست معقول نگراني خود را در خصوص بازار ايران و همكاري مالي و مبادلات اقتصادي برطرف نمايند و براي حضور در بازار رقابتي ايران از فرصتهاي بودجود آمده استفاده نمايند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به روند شاخص‌هاي اقتصادي در ايران پس از برجام به وضعيت بازاراقتصادي كشورمان پرداخته و تصريح كرد: با توجه به سياستها ي اتخاذ شده از سوي دولت ، در آينده آثار مثبت اقدامات انجام شده پديدار خواهد شد.

وي بار ديگر بر لزوم درك شرایط فعلی توسط هيات هاي اقتصادي و بانكي آلمانی تأكیدكرده وخواهان تسریع و تسهیل شرایط برقراری روابط فراگيرتر بين بانكهاي آلماني و طرفهای ایرانی شد.

افخمی با اشاره به اقدامات بانك تجارتي ايران و اروپا در دوران پساتحريم گفت: بانک تجارتي ايران و اروپا كه يك بانك آلماني با سابقه بيش از 40 سال فعاليت است و نقش بسيار فعالي در تعاملات مالي بين المللي كشورمان داشته است بلافاصله پس از اجرايي شدن برجام، مبادرت به برقراري روابط كارگزاري و مبادلات مالي از طريق سوئيفت كرده است كه مي تواند الگويي براي ساير بانكهاي آلماني باشد.

وي تاكيد كرد: حضور بانك تجارتي ايران و اروپا در بازار بانكي جهاني ، نقش بسيار سازنده اي در رونق اقتصادي ايران از طريق تسهيل مبادلات بانكي بين شركت هاي ايراني و اروپايي ، به ويژه شركت هاي آلماني ايفا مي كند.

گفتني است ايالت نيدرزاكسن مركز كارخانه فولكس واگن و داراي توليد داخلي 215ميليارد يورو است و همكاري با اين ايالت مي تواند نقش موثري در برقراري ارتباط بين صاحبان صنايع ، تجار و مديران ارشد دو كشور داشته باشد.
ارسال نظرات